שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המלצה: לשקול הרחקת שוטרים שנחשדים באלימות כלפי אזרחים

חדשות

המלצה: לשקול הרחקת שוטרים שנחשדים באלימות כלפי אזרחים, צילום: getty images Israel
המלצה: לשקול הרחקת שוטרים שנחשדים באלימות כלפי אזרחים
30/04/2018, עו"ד לילך דניאל

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימ' דוד רוזן, המליץ בפני פרקליט המדינה להוציא הנחייה המסדירה המשך פעילותם של שוטרים המתנהל בעניינם הליך בגין אלימות ותקיפת אזרחים. זאת, על רקע 3 תלונות שהוגשו לנציבות באותו עניין ונמצאו מוצדקות

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימ' דוד רוזן, המליץ לאחרונה על הרחקת שוטרים שחשודים באלימות נגד אזרחים, מתפקידים הכרוכים במגע עם אזרחים עד לקבלת החלטה או פסק דין בעניינם. כך פורסם היום (ב') ע"י משרד המשפטים.

הרקע להמלצת הנציב מגיע משלוש תלונות שונות שהוגשו לנציבות במהלך שנת 2018 על ידי עמותה ציבורית, בשם שלושה אזרחים שונים שהותקפו על ידי שוטרים. התלונות עוסקות בעיכוב בלתי סביר של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בטיפולה בעררים שהוגשו על ידי העמותה, בניגוד להנחיית פרקליט הנוגעת ללוחות זמנים לטיפול בערר על סגירת תיק. שלוש התלונות התגלו כמוצדקות, כאשר במהלך בירור התלונות התגלה, בין השאר, שאחד המתלוננים הותקף בידי קבוצת שוטרי מג"ב בשוק שבעיר העתיקה בירושלים, למול מצלמות וקהל רב. האלימות כלפיו לא נסתיימה במקום המעצר, אלא נמשכה גם בתחנת המשטרה ובמהלך החיפוש שנערך על גופו. תיק החקירה נסגר על ידי מח"ש בעניינם של חלק מהשוטרים, ובעניין אחרים, הועבר להמשך טיפולה של מחלקת המשמעת במשטרה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד התגלה כי למרות שבחלק מהאירועים קיים תיעוד מלא של התקיפה ועדויות רבות לכך, ההליכים המשמעתיים נגד השוטרים שתקפו לכאורה נמשכים גם לתקופה של למעלה משנה. לגישת הנציב, תמונה עובדתית זו מציפה מצב דברים מטריד המחייב בחינה: "שוטרים שתקפו לכאורה אזרח ממשיכים בשירותם ובאים במגע עם אזרחים כאילו עולם כמנהגו נוהג", כתב בהחלטתו. בהתאם לכך, המליץ הנציב לפרקליט המדינה לשקול, יחד עם משטרת ישראל, התווית דרך פעולה ראויה במקרים כגון אלו, למשל שיבוץ השוטר עד קבלת החלטה או פסק דין בעניינו במקום או בתפקיד שאינו כרוך במגע עם אזרחים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:206
קומיט וכל טופס במתנה