שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נתן זהבי תובע את הדס שטייף: "רצח אופי לשם פרסום עצמי"

חדשות

נתן זהבי תובע את הדס שטייף: "רצח אופי לשם פרסום עצמי", צילום: נתן זהבי, הדס שטייף. צילום: אלכסנדר כץ, אביב חופי
נתן זהבי תובע את הדס שטייף: "רצח אופי לשם פרסום עצמי"
20/11/2017, עו"ד לילך דניאל

הסערה התקשורתית מגיעה לבית המשפט: הבוקר הגיש השדרן נתן זהבי תביעת דיבה בסך 1.8 מיליון שקל נגד העיתונאית הדס שטייף, בעקבות הפרסומים אודות הטרדות מיניות המיוחסות לו ע"י מספר נשים: "הנתבעת עושה שימוש ציני בחשיבות של קמפיין MeToo לשם פרסום עצמי"

העיתונאי ושדרן הרדיו נתן זהבי הגיש הבוקר (ב') לבית משפט השלום בת"א תביעת דיבה בסך 1.8 מיליון שקל נגד העיתונאית הדס שטייף, בעקבות הדיווחים שפרסמה אודות תלונות שהגיעו אליה מצד מספר נשים הטוענות כי זהבי ביצע בהן עבירות מין חמורות. בתביעה, שהוגשה ע"י עורכי הדין שלומי וינברג, ליאור אפשטיין ובן קרפל, טוען זהבי כי "נקלע לחלום בלהות" עקב פרסומיה של שטייף וכי זו ביצעה בו "רצח אופי" זדוני, בין היתר לשם פרסום עצמי ורייטינג. שטייף מצידה, מתעקשת שהכל אמת ואף רמזה בחשבון הטוויטר שלה שגם היא מתכוונת לתבוע את זהבי בגין הדברים שאמר עליה בתגובה לפרסומים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"עניינה של תביעה זו ברצח אופי של התובע ע"י הנתבעת, אשר עושה שימוש ציני בחשיבות של קמפיין metoo וניסוח נורמות חדשות בחברתנו המבטיחות שוויון מגדרי, תוך שלמעשה היא שמה לה למטרה לבוא חשבון ולנצל מעמדו התקשורתי של התובע ואחרים לשם פרסום עצמי, באמצעות השמצות נבזיות במיוחד ברף הגבוה ביותר האפשרי, הרומסות את שמו הטוב של התובע עד עפר". במילים אלו נפתח כתב התביעה שהגיש הבוקר נתן זהבי לבית משפט השלום בת"א נגד העיתונאית הדס שטייף.

כתב התביעה כולל האשמות חמורות כלפי שטייף, המשמשת מזה שנים ככתבת המשטרה והפלילים של גלי צה"ל. לאחרונה פרסמה שטייף מספר דיווחים אודות תלונות שהגיעו אליה מצד נשים הטוענות כי זהבי ביצע בהן עבירות מין חמורות בעבר. "פרסומים אלו הציגו את התובע כעבריין מין סדרתי מסוכן, כאנס, כפוגע מינית, כמי שמבצע מעשים מגונים בנשים, כפדופיל המטריד נערות, כמטרידן מינית ועוד", נטען בכתב התביעה. "פרסומים אלו ביזו את התובע והפכו אותו ללעג ולקלס בעיני הציבור הרחב, בקרב חבריו ובקרב כל מי שנחשף או שמע על הפרסומים הכוזבים".

עוד טוען זהבי כי "נקלע לחלום בלהות" בעקבות הפרסומים וכי מטרתה של שטייף "נעשתה בכוונת מכוון להוציא דיבתו רעה, לפגוע בו, ולייחס לו עובדות בלתי נכונות, המטילות בו דופי משמעותי, והכל לצרכי עוד קצת "רייטינג" צהוב, כשהנתבעת משמשת כ"שופטת" המבצעת "שיימינג" זדוני".

"פרסומים מכפישים, שקריים ונטולי אחריות אלו, המשסים את שמו של התובע, נעשים במסגרת "האופנה האחרונה" של לינץ' ציבורי, של שפיטה זדונית ב"כיכר העיר", ביחס לאירועים עלומים מלפני שנים ארוכות ביותר, הם אלימות מילולית של ממש שאין להסכים איתה, ומשולים פשוטו כמשמעו לשפיכת דמו של אדם", נטען בכתב התביעה.

מלבד הפיצוי הכספי, עתר זהבי לחייב את שטייף לפרסם הודעות תיקון והכחשה בהיקף ובנוסח שבית המשפט ימצא לנכון, הן בפייסבוק, הן במכתבים, הן בעיתונות, הן בגלי צה"ל והן בשידור בטלוויזיה.

שטייף, שבשבוע האחרון אף טענה כי היא עצמה הוטרדה מינית במהלך השנים ע"י עשרות גברים, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לא מתכוונת לוותר. בחשבון הטוויטר שלה טוענת שטייף כי היא מאמינה לכל אותן נשים שמעזות לצאת ולספר את שחוו ואף רמזה כי היא מתכוונת בעצמה לתבוע את זהבי בגין דבריו נגדה בתגובה על הפרסומים. "הדברים שהוא אומר עלי, מעבר לרמה הנמוכה של השיח, היא בליל דברים שאינם אלה לשון הרע במלא מובן המילה", צייצה שטייף בטוויטר. "בעוד אני מביאה את עדותן של הנשים המספרות לי עם זהות ושם ועדויות על מה שלכאורה עשה בהן.  הוא משתלח בי מדמיונו הקודח. נמוך. נתראה בבית המשפט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה