שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון לציבור: "הגיעו לדיון בעתירה על ההפגנות בפתח תקווה"

חדשות

התנועה לאיכות השלטון לציבור: "הגיעו לדיון בעתירה על ההפגנות בפתח תקווה", צילום: Bizportal
התנועה לאיכות השלטון לציבור: "הגיעו לדיון בעתירה על ההפגנות בפתח תקווה"
23/08/2017, עו"ד לילך דניאל

לאחר שבמוצאי השבת האחרונה עצרה המשטרה את מני נפתלי ואלדד יניב, ידון מחר בג"ץ בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד ההחלטה למנוע את קיומן של ההפגנות סמוך למקום מגוריו של היועמ"ש: "הדיון נוגע בלב ליבן של הזכויות האזרחיות המהותיות במדינה דמוקרטית"

התנועה מבקשת מבית המשפט מתן צו על-תנאי המורה למשטרת ישראל לחזור בה מהחלטתה לאסור על קיומן של הפגנות במתחם "קניון גנים" ולקבוע כי הן אינן דורשות רישיון. עו"ד תומר נאור: "הדיון מחר נוגע בלב ליבן של הזכויות האזרחיות המהותיות במדינה דמוקרטית, חופש הביטוי והזכות להפגין. משטרת ישראל פעלה בחוסר סמכות כשהורתה על ביטולה הגורף של ההפגנה בפתח תקווה, ופגעה בזכויות החוקתיות של המפגינים בשעה שאסרה על קיום כל מחאה בכיכר גורן. אנו מזמינים את הציבור להגיע מחר לבית המשפט ולהשמיע את קולו."

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בשבוע שעבר החליטה המשטרה שלא לאשר את קיום ההפגנות המתקיימות מזה חודשים במתחם קניון גנים הסמוך למקום מגוריו של היועמ"ש ודרשה קבלת רישיון כדין. הדבר גרר שורת תגובות זועמות מצד מובילי המחאה שחלקם קראו לציבור להגיע להפגנה כרגיל, אלא שבסמוך למועד ההפגנה הצפוי עצרה המשטרה את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, ואת עו"ד אלדד יניב ומנעה את הגעת הציבור למקום.

במקביל, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ להורות למשטרה לחזור בה מההחלטה בשל מה שהוגדר כ"פגיעה חוקתית חמורה ביותר באחת מזכויות היסוד אליהן נשענת הדמוקרטיה". לטענת התנועה, סעיפים 83-84 לפקודת המשטרה מגדירים אסיפה הדורשת הוצאת רישיון רק כאסיפה בה מתקהל קהל לשמוע הרצאה בנושא מדיני, בעוד ההפגנות הנערכות במוצאי שבת בפתח תקווה עניינן בנושא ערכי נורמטיבי והוא המלחמה בשחיתות.

מחר, יום ה', בבוקר יקיים בג"ץ דיון בעתירה ובתנועה קוראים לציבור להגיע מחר לבית המשפט ולהשמיע את קולו. "עתירה זו מעמידה תמונה עגומה של פגיעה חמורה וקשה בזכות יסודית המגדירה למעשה דמוקרטיה מהי", נאמר בהודעת התנועה, "משטרת ישראל כשלה בהחלטתה בין בגיבוש התשתית, בין בהגדרת הזכויות ובין באיזון בניהם. כך או אחרת נתקבלה החלטה שאיננה מידתית, איננה סבירה ואיננה חוקתית. העתקת המחאה פוגעת אנושות בזכויות המפגינים, והבקשה להוצאת רישיון עומדת אף היא בניגוד מוחלט להוראות החוק ולפרשנותם הסבירה, אינה מעוגנת באף כלל מכללי המשפט המנהלי, שרירותית, בלתי סבירה ועוברת על כלל ההגינות המנהלית".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:206
קומיט וכל טופס במתנה