שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: כל איחור של האב בהחזרת הילדה לבית אמה יעלה לו 100-200 שקל

חדשות

ביהמ"ש: כל איחור של האב בהחזרת הילדה לבית אמה יעלה לו 100-200 שקל , צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש: כל איחור של האב בהחזרת הילדה לבית אמה יעלה לו 100-200 שקל
27/04/2017, מערכת תקדין

במהלך הקראת ההחלטה יצא האב בכעס מאולם בית המשפט ולאחר מכן חזר ואיים כי אם לא יבוטלו הסנקציות הוא לא יראה את בתו, דיבר בגנות האם ואמר דברים חמורים נגד ביהמ"ש לענייני משפחה. פקידות הסעד יבחנו את הרחבת ושינוי מתכונת הסדרי הראייה בהתאם לטובת הילדה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לבחון את הרחבת הסדרי הראייה בין אב לבתו חרף נתק של חודשים ארוכים ומערכת יחסים טעונה וקשה עם אמה, במסגרת ערעור שהגיש האב. השופט משה דרורי ציין כי פקידות הסעד יגישו לבית המשפט לענייני תסקיר מעודכן

לפתחן של שתי פקידות הסעד והן יגישו לבית המשפט לענייני משפחה תסקיר מעודכן ובו המלצות לשנת הלימודים הבאה, ובית המשפט למשפחה יכריע בעניין.

הצדדים לא נישאו ונולדה להם בת משותפת, כיום בת למעלה מ-5 שנים. במסגרת הליך משפטי קודם שעסק אף הוא בהסדרי ביקורים (ובמזונות), צוין בהחלטת ביניים כי האב לא ראה את בתו מזה שמונה חודשים, כאשר יש מחלוקת בין הצדדים מדוע יש נתק כל כך גדול. נוכח האמור, קבע בית המשפט לענייני משפחה בירושלים כי הסדרי הראיה לא יחודשו למתכונת שהיתה באבחה אחת, ללא הליך מדורג, בהתוויית פקידת הסעד. זאת, במטרה להכין את הילדה לאחר פסק זמן משמעותי שבו לא ראתה את אביה.

בעקבות האמור, חודשו המפגשים בין האב לבתו, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע ביניהם להסדר בעניין זה.

בבקשת רשות ערעור שהגיש האב נטען כי עובדי הסעד מוטים, כי המתכונת שהוצעה לביקורים בתסקיר אינה מספקת וכי יש לאפשר ביקורים ללא הגבלות וכן שיחות טלפון ללא הגבלות.

השופט משה דרורי ציין כי הילדה מעוניינת בקשר עם אביה, וגם עם אשתו החדשה ואחותה שנולדה מנישואים אלו. מנגד, היא זקוקה למתכונת מסודרת של ביקורים ושל קשר טלפוני, אשר ראוי שישמר רק בשיחות שבין האב לבין הילדה בגן בלבד. ככל שהאב ירצה להרחיב את מעגל שיחות הטלפון עם בתו מחוץ לשעות הגן, יהיה עליו להגיש בקשה מסודרת לבית המשפט לענייני משפחה, שיכריע בה לאחר קבלת עמדת העובדת הסוציאלית שתבדוק אם הדבר הוא לטובת הילדה.

השופט הוסיף כי עניין הגדלת זמני הביקורים מונח לפתחן של שתי פקידות הסעד והן יגישו לבית המשפט לענייני משפחה תסקיר מעודכן ובו המלצות לשנת הלימודים הבאה, ובית המשפט למשפחה יכריע בעניין.

לבקשת האם, קבע השופט סנקציה כספית של 100-200 שקל שישולמו לה בכל איחור של האב בהחזרת הילדה לבית אמה במוצאי שבת, העולה על רבע שעה. זאת, אלא התקשר האב ודיווח על פקקים בדרך.

במהלך הקראת ההחלטה על ידי השופט דרורי, ולאחר הקראת הסעיף המתייחס לסנקציות, יצא האב מבית המשפט בכעס ולאחר מכן חזר ואיים כי אם הסנקציות יישארו על כנן הוא לא יראה את בתו, ואף הבהיר כי אם יינקטו כלפיו הליכי הוצל"פ הוא מוכן להיאסר. האב ציין את פועלו בצבא ואמר כי הוא בעל תפקיד חשוב בתחום המנהרות שכל הגדוד מאחוריו, וכן דיבר בגנות האם וייחס לה קשר עם ערבי. הוא הוסיף ואמר דברים חמורים נגד בית המשפט לענייני משפחה ודיבר בכעס וכמעט ללא הפסקה. השופט דרורי ציין כי על אף הדברים הפוגעניים הוא לא הפסיק אותו, והניח לו לצאת מהאולם, כאשר מיד לאחר מכן בא כוחו התנצל בשמו. האם ובאת כוחה הסבירו את חששן להפקיד בידי אדם כזה את הילדה, אך השופט דרורי הבהיר כי בית המשפט אינו נרתע מלפסוק את הדין, גם כאשר מי מהצדדים אינו מרוצה מכך. בהתאם למקובל במקרים אלה, כל צד יישא בהוצאותיו.

רמ"ש 50175-09-16

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה