שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שלוש שנות מאסר לעו"ד שגנב 1.4 מיליון שקל מלקוחות שביצעו עסקאות מקרקעין

חדשות

שלוש שנות מאסר לעו"ד שגנב 1.4 מיליון שקל מלקוחות שביצעו עסקאות מקרקעין, צילום: צילום: Getty images Israel
שלוש שנות מאסר לעו"ד שגנב 1.4 מיליון שקל מלקוחות שביצעו עסקאות מקרקעין
05/07/2015, עו"ד לילך דניאל

הנאשם שלח יד בכספי הלקוחות שפנו אליו ונטל לכיסו כספים שקיבל מהם אגב ביצוע עסקאות מקרקעין, בהם כספים שיועדו לסילוק משכנתא, תשלום מס שבח וכספי תמורה שנמסרו לו בנאמנות. ביהמ"ש קבע כי יש לראות חומרה יתרה בעובדה שמדובר בעורך דין, וכן בריבוי המקרים של לקוחות ששמו בו את מבטחם ואיבדו את כספם

בית משפט השלום גזר שלוש שנות מאסר על עורך דין שהורשע בביצוע שורת עבירות מרמה, לאחר שנטל לכיסו כספים מלקוחות אגב ביצוע עסקאות מקרקעין וכן השמיט את הסכומים מדוחות מס ההכנסה. הסכום הכולל של הגניבות הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל. השופט זיאד סאלח קבע כי יש לראות בחומרה את עובדת היותו של הנאשם עורך דין, וכי מעשיו פגעו הן ברכוש הזולת, הן באמון הציבור במקצוע עריכת הדין והן בקופת המדינה. נוסף לעונש המאסר, נידון הנאשם למאסר על תנאי, קנס של 100 אלף שקל ופיצוי למתלוננים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הנאשם, עורך דין במקצועו, הורשע על פי הודאתו בביצוע שורת עבירות של גניבה על ידי מורשה, משיכת צ'קים ללא כיסוי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה, עורמה ותחבולה וכן השמטת הכנסות מתוך דוחות עבירה על פי פקודת מס הכנסה.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך השנים 2012-2014 שלח הנאשם את ידו בכספי לקוחות שפנו אליו וגנב מתשעה מהם סכום כולל של 1.4 מיליון שקל, שאותם גם השמיט מדוחות שהגיש למס הכנסה. בין היתר, נטל הנאשם לכיסו כספים שקיבל מלקוחות אגב ביצוע עסקאות מקרקעין, כגון כספים שיועדו לסילוק משכנתא, תשלום מס שבח וכספי תמורה שנמסרו לו בנאמנות. במסגרת תיק נוסף, נטען כי הנאשם קיבל במרמה ובנסיבות מחמירות כספים מאישה שביקשה לרכוש דירה באמצעות הנאשם על פי ייפויי כוח שמסרו לו בעלי הדירה שקיבלו אותה בירושה. הנאשם מכר את הדירה לרוכשת בטרם ניתן צו הירושה תוך שקיבל את הכספים הנ"ל מידיה לסירוגין, ועשה בהם שימוש פרטי לצרכיו במקום להעבירם לידי המוכרים.

השופט זיאד סאלח גזר על הנאשם עונש של שלוש שנות מאסר וקבע כי חומרה מיוחדת במעשיו ניתן לראות בעצם היותו עורך דין, נוכח העובדה כי הציבור הרחב, כמו גם הרשויות, שמים את מבטחם במקצוע ובאנשים המייצגים אותו. חומרה נוספת מצא השופט גם בריבוי המקרים, כאשר מדובר באחד עשר אישומים המתארים את סיפורם של לקוחות שאיבדו את מיטב כספם, והמעשים השתרעו על תקופה של כשלוש שנים והיו בהיקף ניכר של כשני מיליון שקל.

השופט סאלח הוסיף כי הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם היו פגיעה ברכוש הזולת, פגיעה באמון הציבור במקצוע עריכת הדין וביחסי האמון עליו מושתתים אדני המקצוע, ופגיעה בפעילות הכלכלית ההוגנת, לרבות בעיקרון השוויון במתן הזדמנויות אשר שולל אפשרות של התעשרות שלא כדין. בנוסף, פגע הנאשם גם בקופת המדינה, עת העלים את סכומי הגניבה מידיעת רשויות המס. מנגד, הובא בחשבון לעניין נסיבות ביצוע העבירות הספק שהנאשם תכנן מראש את גניבת הכספים במחשבה תחילה וכי היה מודע כי בסופו של יום לא יצליח להחזיר את הכספים הנגזלים לידי בעליהם. בהתחשב באמור, נקבע כי בגין כל אחת מהעבירות שבוצעו מתחם הענישה ההולם הוא מאסר של שנה וחצי ועד שש שנות מאסר, וכי יש לגזור על הנאשם גם מרכיב של קנס, חובת פיצוי למתלוננים ומאסר על תנאי מרתיע.

בגזירת הדין בגדרי המתחם שנקבע, התחשב השופט בעברו הפלילי הנקי של הנאשם, בעדויות האופי שתיארו אותו כאדם משכמו ומעלה בעל עבר צבאי ומקצועי עשיר, וכן בעובדה שעולמו חרב עליו והוא איבד את כל רכושו.

 

ת"פ 23469-04-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

גזר דין: 7 שנות מאסר לעורך דין שגנב מ-11 לקוחות מעל חצי מיליון שקל

 

33 חודשי מאסר בפועל לעו"ד לשעבר שרימה את לקוחותיו ואת מערכת המשפט

 

ביהמ"ש הטיל חמש שנות מאסר על עו"ד יעקב פינק במסגרת הסדר טיעון

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה