שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל בית ספר עמל בנגב מואשם בשחיתות ובמרמה בהיקף של 2 מיליון שקל

חדשות

מנהל בית ספר עמל בנגב מואשם בשחיתות ובמרמה בהיקף של 2 מיליון שקל  , צילום: צילום: Getty images Israel
מנהל בית ספר עמל בנגב מואשם בשחיתות ובמרמה בהיקף של 2 מיליון שקל
14/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

מנהל בית הספר נהג להוציא במרמה כספים מרשת עמל באמצעות משכורות לעובדים פיקטיביים, וכן כנגד חשבוניות פיקטיביות על עבודות שיפוץ וניקיון שכלל לא בוצעו בפועל. על פי הנחיותיו המפורשות של המנהל, נשרפו ניירת ומסמכים הנוגעים לפעילות הפיננסית של בית הספר, לרבות הוצאות תפעול, הצטיידות ושיפוצים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מנהל בית ספר עמל בערערה, נאיף אבו ערער, בגין 11 אישומים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בשל היותו עובד ציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה, שיבוש מהלכי משפט ותקיפה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, מדובר במעשי שחיתות חמורים  בהיקף של כ-2 מיליון שקל, מרמה, הונאה ואלימות אשר התחוללו בתוככי בית הספר הטכנולוגי של רשת עמל בערערה שבנגב, וכל זאת תחת ניצוחו של הנאשם אשר שימש כמנהל בית הספר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת הפרקליטות, הנאשם ביצע את העבירות באופן שיטתי, במשך שנים רבות ובתחכום רב, לאחר שחבר לגורמים בתוככי בית הספר ומחוצה לו כדי לממש את מזימותיו העברייניות. "כלל מעשי ההונאה והשחיתות החמורים נעשו באמצעות הנאשם, על פי הוראותיו, פקודותיו, הנחיותיו לצוות ההוראה והצוות המנהלי הכפוף לו וכל זאת תוך הטלת מורא ואימה על הכפופים לו", נכתב בכתב האישום.

עוד נטען כי במשך השנים 2013-2010, נהג הנאשם יחד עם אחרים להוציא כספים במרמה מרשת עמל, באמצעות משכורות בסך מאות אלפי שקלים עבור עובדים פיקטיביים שבפועל לא הועסקו ברשת.

רשת עמל מתוקצבת במסגרת תקצוב מדינתי במפעל הזנה לתלמידיה אשר כולל בחובו אספקת כריכים ושתייה קלה לתלמידי בית הספר, בחינם וללא עלות כספית מצדם. בין השנים 2013-2008, פעל הנאשם בעצמו ובאמצעות קניינית בית ספר ואחראית על שליחת חשבוניות לרשת עמל, ליצור בין היתר מצג כוזב בפני הרשת לפיו חברת קייטרינג שזכתה לספק מזון לבית הספר לא סיפקה מזון כפי שהתחייבה בחוזה, והנאשם, יחד עם אחרים, ללא ידיעת רשת עמל, הקים מזנון בתוככי בית הספר השייך לאחיו. תלמידי בית הספר שילמו עבור המזון במזנון לכל הפחות החל משנת 2010.  בדרך זו, הנאשם יחד עם חבריו לקשר, הביאו לכדי מצב בו רשת עמל שילמה כנגד חשבוניות פיקטיביות שהוצאו סכומים הנאמדים ביותר ממיליון שקל.

בנוסף, העביר הנאשם חשבוניות פיקטיביות לרשת ודרש תשלומים בגין ציורי קיר בביתו הפרטי שביצעה אחראית על טיפוח בית הספר, בגין עבודות שיפוץ וניקיון בבית הספר שלא בוצעו בפועל, לרבות שיפוץ קרוונים, עבודות בניית סככות ומתן תשתיות לקרוונים, עבודות ניקיון ותיקונים שכאמור לא בוצעו בפועל על ידי מנפיקי החשבוניות.

על פי הוראתו המפורשת של הנאשם, נשרפו ניירת ומסמכים בדבר הפעילות הפיננסית של בית הספר, אשר כללה בין היתר דוחות מאזן של בית הספר שכלל הוצאות תפעול, הצטיידות ושיפוצים.

כמו כן עולה מכתב האישום כי הנאשם איים על אחד המורים שביקש לעזוב ותמך במדיניות ענישתית של הכאת תלמידים במקרים של התנהגות פרועה מצדם בתוככי בית הספר.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה