שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהלי: עמידר פטורה מתשלומי הארנונה בגלל שהיא מנהלת דיור ציבורי

חדשות

מנהלי: עמידר פטורה מתשלומי הארנונה בגלל שהיא מנהלת דיור ציבורי, צילום: לוגו:עמידר
מנהלי: עמידר פטורה מתשלומי הארנונה בגלל שהיא מנהלת דיור ציבורי
09/10/2013, עו"ד אנה נודל

עיריית תל אביב חייבה את "עמידר" בתשלומי ארנונה כללית עבור דירות שלא מושכרות לדיירים, אבל השופטת שרה גדות קבעה כי "עמידר" פטורה מתשלומי הארנונה בגלל שהיא מנהלת את הנכסים מטעם הממשלה. עיריית תל אביב חויבה בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב פסק לראשונה כי חברת "עמידר" פטורה מתשלומי הארנונה, בגלל שהיא מנהלת את הנכסים המוחזקים על ידי המדינה.

עיריית תל אביב דרשה מעמידר לשלם ארנונה עבור הדירות שלא מושכרות לדיירים. עמידר טענה בעתירה מינהלית שהגישה נגד העירייה כי היא מחזיקה בדירות עבור משרד הבינוי והשיכון, וזכאית להנחה בתעריפי הארנונה לפי פקודת הפיטורין. פקודת מיסי העירייה ומיסי הממשלה מעניקה פטור או הנחה בארנונה לנכס המוחזק על ידי הממשלה או נכס המוחזק מטעם הממשלה והמשמש לצורכי הממשלה.

עיריית תל אביב טענה מנגד כי עמידר היא המחזיקה בדירות, והיא בעלת מירב הזיקות אליהן, לכן איננה זכאית להנחה או לפטור הניתנים לנכסים המוחזקים מטעם המדינה ולצורכי המדינה.

סגנית נשיא בית המשפט, השופטת שרה גדות, קיבלה את העתירה המינהלית וקבעה כי "אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי הדירות נשוא הדיון הן בבעלות המדינה ועמידר היא המחזיקה בהן". השופטת גדות דנה בשאלה האם עמידר מחזיקה בדירות "מטעם הממשלה", כשהן "משמשות לצורכי הממשלה", וקבעה כי "עמידר היא חברה ממשלתית אשר מהווה זרוע ביצועית של המדינה בכל הנוגע לניהול, אכלוס, השכרה, מסירה ומכר דיור ציבורי לנזקקים ומיעוטי יכולת" וכי "ניהול הדירות על ידי עמידר אינו מנתק את הזיקה שבין המדינה לדירות לצורך קבלת פטור מתשלום ארנונה".

עיריית תל אביב חויבה בתשלום הוצאות משפט בסך של 20 אלף שקל לטובת עמידר ומשרד השיכון.

 

עמ"נ 43920-11-10

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה