שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל בכיר לשעבר בבנק ישראלי העלים כחצי מיליון דולר שהחזיק בשוויץ

חדשות

מנהל בכיר לשעבר בבנק ישראלי העלים כחצי מיליון דולר שהחזיק בשוויץ, צילום: צילום: istock
מנהל בכיר לשעבר בבנק ישראלי העלים כחצי מיליון דולר שהחזיק בשוויץ
07/08/2013, מערכת תקדין

הבכיר, יצחק סוויד, שפרש לפני שלוש שנים, התחמק מהגשת דוחות למס הכנסה במשך מספר שנים עד שנתפס כחלק מהמהלך לחשוף את ההון השחור שמחזיקים ישראלים בחשבונות בנק סודיים בחו"ל

מנהל בכיר לשעבר בבנק ישראלי שוחרר היום בתנאים מגבילים על ידי השופט עידו דרויאן בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שנעצר על ידי רשות המסים בחשד כי לא דיווח על רווחים שנצברו לו בחשבון בנק בשוויץ.

יצחק סוויד, תושב תל אביב בן 64, היה מנהל בכיר בבנק ישראלי, שפרש לגמלאות לפני כשלוש שנים, והעלה את חשדה של רשות המסים בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אליה על ישראלים המנהלים חשבונות בנק בשוויץ, וכחלק ממהלך של מאבק בהון השחור המחזיקים ישראלים בחשבונות בנק סודיים במדינות שאינן חייבות בדיווח.

בעקבות המידע שהתקבל, במרץ 2012 דרשה רשות המסים מסוויד להגיש לה דוחות לשנים 2005 ואילך. לאחר שהבטיח להגיש את הדוחות תוך כשבוע, עם קבלת המסמכים לידיו, הוא הגיש את הדוחות רק ארבעה חודשים מאוחר יותר ולשנים 2010 ו-2011 בלבד, ולא כלל בהם הכנסות מחשבון הבנק שלו בחו"ל. לאחר דרישה חוזרת הגיש סוויד רק דו"ח אחד נוסף, זה של 2012 ולכן נפתחה אתמול חקירה גלויה במשרד חקירות מס הכנסה תל אביב.

סוויד עוד הגדיל לעשות ולא הכניס את החוקרים לביתו במשך חצי שעה, למרות שהיה בידיהם צו חיפוש ולאחר מכן טען שלא שמע אותם. בחיפוש שנערך בביתו נתפסו מסמכים וסוויד הובא לחקירה. במהלך חקירתו הוא הודה כי לא דיווח על הכנסות שנבעו לו מחשבון הבנק בשוויץ בסך של כחצי מיליון דולר, וכי מדובר בטעות שאינו יודע להסביר אותה.

בית משפט השלום שיחרר כאמור את סוויד למעצר בית, בכפוף להפקדת ערבות אישית בסך חצי מיליון שקל, ערבות צד ג' בסך חצי מיליון שקל וערבות בנקאית בסך 25 אלף שקל.

 

(ת"מ 9218-08-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה