שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המורים שהדליפו את בחינת הבגרות במתמטיקה

חדשות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המורים שהדליפו את בחינת הבגרות במתמטיקה , צילום: צילום: MathKnight
הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המורים שהדליפו את בחינת הבגרות במתמטיקה
20/05/2013, עו"ד אנה נודל

בסמוך למועד בחינת הבגרות במתמטיקה בקיץ 2010 התברר כי שאלון הודלף ונמכר לתלמידים רבים. משרד החינוך נאלץ להחליף את השאלונים שכבר הודפסו, דבר שגרם נזק של כ-6 מיליון שקל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (א') כתב אישום נגד שלושה נאשמים בהדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה בשנת 2010. הנאשמים הם רחל קדם מורה למתמטיקה, ארז כהן בעלים של חברה העוסקת בחיבור ספרי הכנה לבגרויות ומורה בבית ספר אנקורי וחברו קיריל רוחוביץ.

לפי כתב האישום, קדם אשר מונתה לחברה בוועדה לעריכת שאלונים לבחינת הבגרות פנתה לכהן בבקשת עזרה בחיבור שאלות למבחן. כהן הסכים לסייע לה בחיבור שאלות אשר הועברו לידי רכזת הוועדה, וזו גיבשה טיוטה סופית בכתב יד. קדם העבירה לכהן את הטיוטה וביקשה ממנו לקבל הערות על השאלות. כהן סרק את הטיוטה ואת הפתרונות ושמר אותם במחשב.

כמה שבועות לפני בחינת הבגרות העביר כהן את הקובץ הסרוק לחברו, קיריל רוחוביץ כדי לסייע לאחיו להצליח בבחינה. רוחוביץ העביר את השאלון למעורב נוסף והקובץ החל להימכר לתלמידים. במשרד החינוך נודע על הדלפת השאלון לפני מועד הבחינה, אך לאחר שהשאלונים כבר הודפסו. משרד החינוך החליף את כל השאלונים וההוצאות הכרוכות בכך הגיעו לכ-6 מיליון שקל.

כתב האישום מייחס לרחל עברות של הפרת אמונים, גילוי בהפרת חובה והוצאת מסמך ממשמורת. לכהן מיוחסים עבירות של הוצאת מסמך ממשמורת, קשירת קשר לביצוע עוון, סיוע לקבלת דבר במרמה, סיוע בהפרת אמונים וסיוע לניסיון לקבל דבר במרמה. רוחוביץ מואשם בהוצאת מסמך ממשמורת, קשירת קשר לביצוע עוון, סיוע לקבלת דבר במרמה, שידול לקבלת דבר במרמה וסיוע לניסיון לקבל דבר במרמה.   

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:178
קומיט וכל טופס במתנה