שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה ייצוגית נגד חברות הביטוח: לא משלמות ריבית על כספים שעוכבו בעיקול

חדשות

אושרה ייצוגית נגד חברות הביטוח:  לא משלמות ריבית על כספים שעוכבו בעיקול, צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה ייצוגית נגד חברות הביטוח: לא משלמות ריבית על כספים שעוכבו בעיקול
17/12/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש: חברות הביטוח נמנעות, בניגוד לפסיקה מפורשת של בית המשפט העליון, מתשלום הפרשי הצמדה וריבית על כספי ביטוח שהעברתם התעכבה בשל צו עיקול

בית המשפט המחוזי מרכז אישר ניהול תביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח המגן, הראל, מגדל, איילון, הפניקס, אריה, הכשרת היישוב ומנורה. התביעה עוסקת בתשלום הפרשי הצמדה וריבית על תשלומי ביטוח שהתעכבו, בין היתר בשל צו עיקול שהוטל על הכספים. במקרים של עיקול, העיכוב בהעברת הכספים יכול להמשך לפרק זמן ממושך ולעתים אף שנים. השופט פרופ' עופר גרוסקופף ציין בהחלטתו כי בית המשפט העליון קבע באופן מפורש שיש לצרף לתשלום ריבית והצמדה. מאחר שחברות הביטוח לא נהגו כך, קבע השופט כי יש הצדקה לאשר את התביעה הייצוגית.

"למרות שחייב שביצוע חיובו הוקפא עקב עיקול איננו אשם בעיכוב התשלום, אין מקום לאפשר לו להפיק טובת הנאה מעיכוב התשלום, כדי שלא יימצא מתעשר מעניין לא לו. מתברר כי לא כך נהגו חברות הביטוח, ועל כך יש להצטער", כתב גרוסקופף בהחלטתו. חברות הביטוח טענו כי עבורן לא מתקבלת שום תועלת מהקפאת תשלום תגמולי הביטוח בשל העיקול. בית המשפט דחה את הטענה וציין כי "לחברת ביטוח, כמו לכל חייב, יש עניין לדחות את מועד התשלום".

עם קבוצת הזכאים בתובענה הייצוגית נמנים כל המבוטחים והניזוקים שקיבלו את תגמולי הביטוח לאחר 1 ביוני 2008 וזכותם לתשלום עוכבה בשל עיקול על הנכס. את התביעה הייצוגית ינהלו עורכי הדין שחר וולר ותומר בר-נתן.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה