שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בימ"ש אירופי אסר על שימוש בתמונות קורבנות השואה בקמפיין למען בעלי חיים

חדשות

בימ"ש אירופי אסר על שימוש בתמונות קורבנות השואה בקמפיין למען בעלי חיים, צילום: אתר PETA
בימ"ש אירופי אסר על שימוש בתמונות קורבנות השואה בקמפיין למען בעלי חיים
12/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

בית המשפט האירופי לזכויות אדם אישר צו מניעה של בית משפט גרמני נגד ארגון זכויות בעלי החיים PETA  שאסר על הצגת תמונות אסירי מחנות ריכוז לצד תמונות של טבח חיות

לידיעת הקורא גארי יורופסקי: בית המשפט האירופי לזכויות אדם הוציא ביום ה'  צו מניעה האוסר על ארגון זכויות בעלי החיים PETA לעשות שימוש בתמונות ממחנות השמדה ומחנות ריכוז בכרזות של הקמפיין למעט זכויות בעלי החיים, כך מדווח אתר Jurist.org.

ארגון PETA טען כי השימוש בתמונות קורבנות השואה לצד תמונות של טבח בעלי חיים חוסה בצלו של סעיף 10 לאמנה האירופית לזכויות אדם המגן על חופש הביטוי.

בית המשפט דחה את טענות הארגון ואישר את החלטת בית המשפט הגרמני לאסור על השימוש בתמונות אלו בקמפיין.

בית המשפט בגרמניה הכיר בכך שהקמפיין לא התכוון לבזות את אסירי מחנות הריכוז, אך קבע שהשימוש שנעשה בתמונותיהם פוגע בזכויותיהם של ניצולי השואה. עוד נקבע כי לא ניתן לנתק את התמונות מההקשר ההיסטורי והחברתי שלהן, והכיר בחובה המיוחדת של ממשלת גרמניה כלפי היהודים החיים בה.

בתי המשפט בגרמניה כבר דנו בעבר במחלוקות הנוגעות לשואה ולחופש הביטוי. ב-2010 בית משפט גרמני הרשיע את הבישוף ריצ'רד ויליאמסון בהכחשת השואה, לאחר הופעתו בטלוויזיה השבדית שבה הטיל ספק בכך ששישה מיליון יהודים נרצחו בתאי הגזים. הכחשת שואה מהווה עבירה לפי סעיף 130 של הקוד הפלילי הפדרלי הגרמני.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:60
קומיט וכל טופס במתנה