שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות עובש במעדן "יולו": תנובה תתרום מוצרים לנזקקים בשווי 912 אלף שקל

חדשות

בעקבות עובש במעדן "יולו": תנובה תתרום מוצרים לנזקקים בשווי 912 אלף שקל, צילום: מעדן "יולו". צילום: לילך דניאל
בעקבות עובש במעדן "יולו": תנובה תתרום מוצרים לנזקקים בשווי 912 אלף שקל
03/09/2017, עו"ד לילך דניאל

בית המשפט המחוזי אישר הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה בעקבות הצטברות מקרים שבהם נמצא עובש על פני המוצר בגביעי מעדן החלב "יולו". נקבע, כי מדובר בהסדר ראוי והוגן המהווה את הדרך היעילה להכרעה במחלוקת בין הצדדים

בית המשפט המחוזי אישר הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה, בעקבות התגלות עובש בגביעי מעדן החלב "יולו". במסגרת ההסדר הוסכם כי תנובה תתרום מוצרי חלב לנזקקים בשווי 912 אלף שקל. נקבע, כי נוכח ההסדר לפרטיו, בהתחשב בסיכויי התובענה ובעלויות הגבוהות הכרוכות בניהולה, נראה כי מדובר בהסדר ראוי והוגן המהווה את הדרך היעילה להכרעה במחלוקת בין הצדדים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

המבקשת, רוית מבורך, הגישה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד "תנובה" שעניינה הצטברות מקרים שבהם נמצא עובש בגביעי מעדן החלב "יולו" מתוצרתה על אף שתאריך תוקפו של המוצר טרם חלף. במסגרת הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד טל רכניץ, נטען כי המבקשת גילתה עובש בשני גביעים של המעדן ופנייתה לחברה באמצעות אתר האינטרנט שלה לא נענתה. עוד צוין כי סמוך לאחר מכן פורסמה כתבה ב"כלכליסט" לפיה תנובה הורידה את המוצר מהמדפים עקב חשש מפני תקלה בקו הייצור של המוצר.

לאחר הגשת הבקשה החל משא ומתן בין הצדדים ואלו פנו להליך גישור, במסגרתו הובאו עיקרי עמדתה של תנובה, שציינה כי לפי הנתונים שבידה חל ריבוי חריג בתלונות הצרכנים לגבי המוצר בהתייחס לגביעים שיוצרו במועדים מסוימים. כן הבהירה כי טיפלה בתופעה באמצעות שיפורים שונים שביצעה בהליך הייצור של המוצר, שעיקרם תיקון תזוזה מזערית במכונת המילוי שגרמה לאיטום לא מושלם של הגביעים, שיפור נהלי השימוש במכלולים אחרים של מכונת המילוי, קיצור חיי המדף שלו בכ-10% ושיפור בקרת האיכות המבוצעת במוצרים המוגמרים.

בסופו של יום, הגיעו הצדדים להסדר פשרה בו הוסכם כי תנובה תתרום לנזקקים מוצרי מזון מתוצרתה בשווי כולל של 912,000 שקל, אשר תועבר באמצעות עמותת "לתת". כעולה מהסדר הפשרה המוצע, בהיעדר בסיס סביר אחר להערכת מספר גביעי המוצר בהם התגלתה התקלה, ובהמלצת המגשרת, הסכימו הצדדים כי לצורך חישוב סכום הפשרה הראוי תבוצע ההערכה על בסיס קיצור חיי המדף של המוצר בשיעור של 10%, בתוספת 2% נוספים בשל השיפורים האחרים שבוצעו בהליך הייצור של המוצר, וכי בסך הכל ההערכה תבוסס על 12% ממספר הגביעים שיוצרו בתקופה בה התעורר החשש לתקלה.

השופטת תמר בזק רפפורט אישרה את ההסדר ונתנה לו תוקף של פסק דין. נקבע, כי נוכח ההסדר לפרטיו, בהתחשב בסיכויי התובענה ובעלויות הגבוהות הכרוכות בניהולה, נראה כי מדובר בהסדר ראוי והוגן המהווה את הדרך היעילה להכרעה במחלוקת בין הצדדים. בנוסף, מנגנון הפיצוי לציבור בגין נזקי העבר באמצעות סעד לטובת האוכלוסייה הנזקקת הוא מנגנון ראוי והולם בנסיבות העניין, נוכח הקושי הממשי והעלויות הכרוכות באיתור חברי הקבוצה. עוד הוסיפה השופטת כי על יסוד הנתונים שהונחו הנוגעים לשיעור תלונות הצרכנים ביחס לגביעי המוצר מושא התובענה, ההסדר המוצע לפיו הבסיס לחישוב התרומה ייקבע בהתאם לכמות הגביעים שנמכרה במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2015, הוא הסדר סביר והוגן בנסיבות האמורות.

עוד בחרה השופטת שלא להתערב בהמלצת הצדדים לאי מינוי בודק, מכיוון שנראה כי הנתונים הדרושים לאישור הסדר הפשרה הונחו בפני בית המשפט ואינם מצריכים מינוי כאמור. לבסוף, אישרה השופטת את שיעורי הגמול ושכר הטרחה למבקשת ובא כוחה, כך שהגמול יעמוד על סך של 50,000 שקל והחיוב בגין שכ"ט עו"ד יעמוד על סך של 147,000 שקל בצירוף מע"מ. תנובה יוצגה בהליך ע"י עו"ד איתמר ענבי, עו"ד נירה קורי ועו"ד לירון קורן.

 

ת"צ 16954-12-15

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה