שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד פרטנר: חבילת גלישה לארה"ב לא פועלת בחלק מהמדינות

חדשות

בקשה לייצוגית נגד פרטנר: חבילת גלישה לארה"ב לא פועלת בחלק מהמדינות , צילום:  Getty images Israel
בקשה לייצוגית נגד פרטנר: חבילת גלישה לארה"ב לא פועלת בחלק מהמדינות
24/08/2017, ליאור שדמי שפיצר

לקוחה שנסעה לטיול בארה"ב ורכשה לצורך כך "חבילת פספורט", הכוללת בין היתר שימוש באפליקציית ווייז ללא הגבלה, גילתה להפתעתה כי אין קליטה למכשירי הטלפון שלה בחלק ממדינות ארה"ב, לרבות באתרי תיירות מרכזיים

לקוחות פרטנר הנוסעים לארה"ב ורוכשים לצורך כך חבילות שיחה וגלישה המכונות "חבילת פספורט" אינם מודעים לכך שהחברה האמריקאית Tmobile, שעמה התקשרה פרטנר לשם הענקת השירותים הללו, כלל אינה פועלת בחלק ממדינות ארה"ב. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בירושלים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטענת המבקשת, אחוה מיכלין, שיוצגה על ידי עו"ד משה מובשוביץ, היא נסעה עם משפחתה בחודש יוני לטיול בארה"ב ושהתה שם במשך שבועיים. לשם כך, רכשה המבקשת שלוש חבילות שיחה וגלישה מסוג Passport 6GB Always עבור שלושה מכשירים, שעלותן הכוללת עומדת על 597 שקל. אולם, לטענת המבקשת, עם נחיתתה בארה"ב היא קיבלה הודעה במכשירי הטלפון שלה, לפיה כדי ליהנות מגלישה בחו"ל יש לוודא כי כפתור "נתונים בנדידה" פעיל. המבקשת ומשפחתה טיילו תחילה בוושינגטון ובניו יורק, ושם לא נתקלו בבעיה כלשהי בשימוש במכשירי הטלפון, אך כאשר נסעו לכיוון מדינת מיין התברר להם כי אין להם אפשרות כלל לגלוש במכשירים שברשותם. חיפוש ידני של רשתות תקשורת סלולרית העלה כי הרשת היחידה הפעילה באותם אזורים היא של חברת הטלפוניה AT&T

אותה בעיה חזרה על עצמה גם במדינות וערים נוספות שבהם כלל לא ניתן היה לקבל את השירות שרכשה המבקשת, ואף באתרים תיירותיים מרכזיים לא היתה קליטה למכשירי הטלפון.

המבקשת טענה כי היא שוחחה עם נציגת שירות של חברת פרטנר באתר החברה, באמצעות תשתית ה-wifi של המלון, וזו הציעה לה להתחבר מחדש לרשת Tmobile, דבר שלא הועיל כלל ועיקר, מאחר שכלל לא היתה פרישה של Tmobile באותם אזורים. בשלב זה ערכה המבקשת בדיקה באתה של Tmobile, שאישרה את העובדה כי היא אכן אינה מעניקה שירות בחלק ממדינות ארה"ב. עובדה זו, לטענת המבקשת, היתה ידועה או היתה צריכה להיות ידועה לפרטנר, אך היא נמנעה מליידע את לקוחותיה שרכשו דווקא את חבילת פספורט, הכוללת בין היתר שימוש באפליקציית וויז ללא הגבלה.

המבקשת טענה כי פרטנר הפרה את החובה המוטלת עליה בחוק המכר בכך שמסרה לתובעת וכלל חברי הקבוצה נכס שונה באיכותו ותכונותיו מזה שהסכימו לקנות, וכן הפרה את החוזה עמם ופעלה בחוסר תום לב במשא ומתן. עוד טענה המבקשת להטעיה ולהפרת חובת הגילוי לפי חוק הגנת הצרכן. המבקשת העמידה את סכום תביעתה האישית על 597 שקל – עלות שלוש החבילות שרכשה, ואת סכום התביעה הייצוגית על 2 מיליון שקל.

מחברת "פרטנר" לא נמסרה תגובה עד לשעה זו.

 

ת"צ 38482-08-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה