שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי דין: איך תגיעו לאיזון המושלם בין הבית לעבודה?

חדשות

עורכי דין: איך תגיעו לאיזון המושלם בין הבית לעבודה?, צילום: istock
עורכי דין: איך תגיעו לאיזון המושלם בין הבית לעבודה?
21/05/2019, עו"ד לילך דניאל

עריכת דין, כמו מקצועות רבים אחרים, היא מקצוע תובעני במיוחד, ולכן עורכי דין רבים נאלצים להתמודד עם מרוץ בלתי פוסק של לקוחות, דיונים ופגישות שלעתים רבות פוגעים באיכות החיים שלהם ואף עלול לפגוע בבריאות. לכן, חשוב במיוחד לדעת לעשות הפרדה בין שעות העבודה לשעות הפנאי. אספנו מספר טיפים שיכולים לעזור

איזון בין קריירה לפנאי, או בין קריירה לחיי המשפחה, הוא מחד אבן יסוד הכרחית בשמירה הן על בריאותו הנפשית של העובד ועל הפרודוקטיביות שלו, ומאידך גם אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני העובד. כמו מקצועות רבים אחרים, גם עריכת דין היא מקצוע מאד תובעני, ועורכי דין רבים, עצמאים ושכירים כאחד, עלולים למצוא עצמם נשאבים למערבולת של עבודה בלתי פוסקת והכרח ללהטט בין לקוחות, בקשות דחופות, דיונים בבתי משפט, שעות עבודה ארוכות במשרד ועוד.

במצב זה, עורך דין יכול מחד להצליח מבחינה מקצועית, אך בד בבד הוא עשוי לסבול מלחץ וסטרס שאינם מועילים לבריאות, וגם חיי המשפחה והחברה שלו יספגו פגיעה קשה. לפיכך, חשוב לדעת לעשות את ההפרדה ולהשקיע גם באיכות החיים. אספנו כמה דברים שיכולים לעזור לכם להגיע לאיזון המושלם בין בית לעבודה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

צאו יום אחד בשבוע מוקדם מהעבודה – עובדים כל יום עד 8 בערב? עשו לכם מנהג לצאת פעם בשבוע לפחות בשעה מוקדמת ולבלות עם המשפחה או בעשיית משהו שאתם אוהבים: קריאת ספר, חדר כושר, בילוי בים וכד'. מקומות עבודה רבים כבר מנהיגים פרקטיקה כזו בקרב העובדים, מתוך הנחה שעובד שנשאר שעות מרובות באופן קבוע הופך בשלב מסוים להיות שחוק ולא יעיל.

אל "תיקחו את העבודה הביתה" – בעידן הנוכחי קל מאד לעבוד גם כשלא נמצאים פיזית במשרד. הסמארטפונים והחיבור לאינטרנט יצרו מצב בו ניתן לענות למיילים גם כשמבלים עם המשפחה או להשיב להודעות סמס וואטסאפ מלקוחות גם באמבטיה. "מה הבעיה? זו רק הודעה אחת", אתם עלולים לחשוב, אבל לא יהיה מוגזם לומר שמדובר במדרון חלקלק ושבסופו של דבר תמצאו עצמכם טרודים בבעיות העבודה בזמן שאתם בגינה עם הילדים או בבר עם חברים. זה הזמן להציב גבול ברור – למעט מקרים דחופים באמת, למשל לקוח שנעצר או משהו בהול שאינו סובל דיחוי בשום אופן – לא לוקחים את העבודה הביתה, היא יכולה לחכות.

אל תעבדו בסופ"שים וחגים (וגם לא בחו"ל!) – בהמשך לסעיף הקודם, גם עבודה בחופשות צריכה להיות שמורה למקרים דחופים ביותר שאינם סובלים דיחוי. אחרי הכל, אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם באמצע טיול באירופה, עונים למייל של לקוח על התיק שלו.

אל תדברו על עבודה כשאתם לא בעבודה – חיי היומיום של עורכי דין רצופים בהרבה תקריות, חלקן מרגיזות ומסעירות יותר או פחות, ולכן טבעי שההשפעה שלהן תזלוג גם מעבר לשעות העבודה. זה בסדר להתלונן ולהוציא קיטור בפני המשפחה והחברים, אבל נסו לא לתת לעבודה להשפיע עליכם יותר מדי מעבר למינימום. הנפש שלכם תודה לכם.

העבירו את הלקוחות "סדנת חינוך מחדש" - מענה תמידי למיילים והודעות, מלבד הפגיעה באיכות החיים שלכם, עלול גם לשדר מסר לצד השני שאתם זמינים 24/7, ולגרום לציפיות מוגזמות כלפיכם. אמנם בעידן הוואטסאפ מעט קשה "להתעלם" מהודעות (מישהו אמר "וי כחול"?), אבל גם זה אפשרי. קיבלתם הודעה מלקוח ב-21:00 בערב? זה בסדר לענות "מצטער/ת, איני עובד/ת בשעות כאלה, אשמח לדבר איתך מחר בבוקר". לחילופין, תוכלו לבטל את האופציה לראות מתי אתם קוראים הודעות ומתי נראיתם לאחרונה, כדי למנוע שאלות ותלונות מיותרות. למתקשים, אפשר גם לכבות את הטלפון החל משעה מסוימת.

יעלו את הזמן בעבודה – ניצול יותר יעיל של הזמן במשרד עשוי לייתר את הצורך להמשיך בעבודה גם בערבים ובסופי שבוע. בחנו את הדרך שבה אתם עובדים – האם יש דברים שאתם משקיעים בהם יותר מדי זמן שאפשר לצמצם? האם אתם נוהגים "לברוח" מהעבודה לעתים יותר מדי תכופות (לדוגמה לגלישה בפייסבוק, באתרי חדשות, התכתבויות וכד')? האם ישנה דרך כלשהי שבה אתם יכולים לשפר את יכולת הריכוז שלכם בעבודה?

קחו שירות מענה להודעות – בשוק קיימים כיום כמה וכמה שירותים המספקים מענה אנושי לעסקים וקבלת הודעות סביב השעון. אם אתם יודעים שאתם מוצפים בשיחות לאורך כל שעות היום, ייתכן ששווה להיעזר בשירותים כאלה על מנת להוריד מכם את העומס בהיבט הזה, ומאידך להמשיך לספק ללקוחות שלכם שירות איכותי.

קו טלפון נפרד – ממש מתקשים לעשות את הניתוק בין העבודה לפנאי? שקלו לקחת קו טלפון נפרד שישמש אתכם אך ורק לעבודה ושאותו תמסרו ללקוחות, קולגות וכיוב'. בצורה כזו, תוכלו לצאת מנקודת הנחה שכל הודעות הוואטסאפ והשיחות שתקבלו למספר זה יהיו קשורות לעבודה ותתקיים הפרדה פיזית בין הקו העסקי לבין הטלפון הפרטי, שיהיה נקי ופנוי לעניינים אישיים בלבד.

נצלו את ימי החופש שלכם – ימי החופשה השנתית, כשמם כן הם, נועדו לכך שינצלו אותם. בחלק ממקומות העבודה אף אוסרים על עובדים לצבור ימי חופשה משנה לשנה, על מנת לוודא שאלו אכן מנוצלים. חופשה היא חשובה מאד לנפש של כל עובד, ובפרט של עורכי דין שכאמור עסוקים מדי יום במרוץ מעייף ומתיש. אל תחכו לסוף השנה או לאירוע "מיוחד", קחו יום חופש מפעם לפעם כדי לנוח ולאגור כוחות ולבלות עם החברים והמשפחה, ורק תוודאו שאתם מיישמים את יתר העקרונות בנוגע להצבת גבולות בין העבודה לפנאי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה