שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בג"ץ: על המדינה לקבוע נוהל בכל הנוגע לחקירת ראש הממשלה

חדשות

בג"ץ: על המדינה לקבוע נוהל בכל הנוגע לחקירת ראש הממשלה, צילום: בנימין נתניהו. צילום: getty images israel
בג"ץ: על המדינה לקבוע נוהל בכל הנוגע לחקירת ראש הממשלה
26/11/2017, עו"ד לילך דניאל

הרכב של שלושה שופטים דן בעתירתו של ד"ר רפי נץ-צנגוט, לקבוע כי יש לחקור את ראש הממשלה בתחנת משטרה ולא במעונו. בג"ץ מחק את העתירה אך קבע: על המדינה לקבוע נוהל בנושא עד ליולי 2018

בג"ץ מחק עתירה נגד המדינה, בה התבקש לקבוע כי חקירת ראש הממשלה צריכה להיעשות בתחנת המשטרה ולא במעונו. השופט ניל הנדל: העתירה מיצתה את עצמה, אולם על המדינה לקבוע נוהל מסודר בנושא מהר ככל הניתן, גם אם בשלב ראשון יתייחס רק לראש הממשלה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במסגרת העתירה, אותה הגיש ד"ר רפי נץ-צנגוט, התבקש בית המשפט לקבוע כי יש לחקור את ראש הממשלה בתחנת משטרה ולא במעונו. המדינה מצדה, סברה שמקום החקירה נבחר כדין נוכח סעיף 3(א) לחוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים), הקובע כי ניתן לסטות מן הכלל של חקירה בתחנת המשטרה ולחקור אדם במקום אחר "אם סבר הקצין הממונה כי קיים צורך עניני בחקירת החשוד מחוץ לתחנה". כן הודגש כי ראשי ממשלה אחרים נחקרו בעבר מחוץ לתחנת משטרה.

העותר, שהסתייג מעמדה זו, טען כי בכל מקרה התנהלות המשטרה בעת חקירת ראש הממשלה עומדת בסתירה לנהליה והוסיף כי ביחס לנשיא המדינה קיים נוהל מפורש הקובע כי מקום חקירתו כעד או כחשוד יתואם מראש עם ראש יחידת החקירות. במענה הודיע בא כוח המדינה כי בימים אלה עמלים גורמים שונים על ניסוח נוהל לקביעת מקום חקירת גורמים בכירים בשירות הציבורי, וכי המלאכה מצויה בישורת האחרונה.

השופט ניל הנדל מחק את העתירה וקבע כי היא מיצתה את עצמה בשלב זה. עם זאת, ציין כי היה ולא יצא נוהל חדש ביחס לחקירת ראש הממשלה עד לתאריך 1.7.2018, טענות הצדדים יהיו שמורות להם. עוד הוסיף השופט הנדל כי על רקע הנסיבות מוטב שהעניינים יהיו מסודרים וברורים ולכן נכון יהיה להזדרז בגיבוש הנוהל האמור. זאת, גם אם הדבר יהיה כרוך בכך שהנוהל יתייחס, בשלב ראשון רק לראש הממשלה, תוך דחיית המועד לקביעת נוהל לגבי ממלאי תפקידים אחרים.

 

בג"ץ 2326/17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:203
קומיט וכל טופס במתנה