שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד תושב רהט שפרסם בפייסבוק על כוונתו להיות שהיד ולבצע פיגוע

חדשות

כתב אישום נגד תושב רהט שפרסם בפייסבוק על כוונתו להיות שהיד ולבצע פיגוע, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד תושב רהט שפרסם בפייסבוק על כוונתו להיות שהיד ולבצע פיגוע
20/08/2017, עו"ד לילך דניאל

בפוסט כתב הנאשם בין היתר "אני אעשה כל דבר שיגרום לאנשים לדבר עליי כגיבור או מנהיג מלחמה מת כאשר הוא שומר על כבוד אדמתו וכבוד האסלאם". מהפרקליטות נמסר בתגובה: כתב האישום הוא המשך ישיר למגמה לגלות אפס סובלנות בפרסום פוסטים המלמדים על כוונה לבצע פיגוע"

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד סאמי אלהוזייל, תושב רהט כבן 36, בעבירות של איום במעשה טרור ואיום בכתב לרצוח. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין יואב קישון, פרסם אלהוזייל בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית שבו הביע רצון להיות שהיד ולבצע פיגוע.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בפוסט, שפורסם בסוף חודש יולי האחרון, כתב אלהוזייל בין היתר "אולי אלה מילותיי האחרונות בפייסבוק. עולות לי המון בלילה וביום מחשבות מטורפות גורמות לי לאבד את הראש ודוחפות אותי לבצע מעשים שלא אתחרט עליהם . אולי אם אשאר בחיים אני אתחרט כי אם לא אבצע אותם נכון ולא יגבו מספר נפשות...אני אעשה כל דבר שיגרום לאנשים לדבר עליי כגיבור או מנהיג מלחמה מת כאשר הוא שומר על כבוד אדמתו וכבוד האסלאם והמקומות הקדושים של האיסלאם..."

כן ציין הנאשם בפוסט כי אביו תומך במעשיו ונתן לו את ברכת הדרך וזאת על אף שידע כי מדובר בדברים שאינם אמת וכי אביו אינו תומך בו. לאחר פרסום הפוסט, כך נטען, שלח אלהוזייל לבן דודו מסרון שבו הודיע לו על פרסום הפוסט ועל כך שהאמור בו מתייחס ל"הרג יהודים". הנאשם מחק את הפוסט לאחר זמן קצר. בהמשך, לפי הנטען, ניסה אלהוזייל להמלט משוטרים שהגיעו לביתו על מנת לעצרו ולהביאו לחקירה.

לטענת הפרקליטות, במעשיו הנ"ל איים אלהוזייל לבצע עבירה שהיא מעשה טרור כאשר אחד ממניעיו הינו מדיני, דתי, לאומני או אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ומתוך ראייה מראש כי קיימת אפשרות קרובה לוודאי כי הפרסום יעורר פחד או בהלה בציבור. במקביל הגישה הפרקליטות גם בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים בנימוק שקיים יסוד סביר לחשש שהוא מסכן את בטחון הציבור או את בטחון המדינה.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "כתב האישום הינו המשך ישיר למגמה לגלות אפס סובלנות בפרסום פוסטים המלמדים על כוונה לבצע פיגוע – בין אם יש כוונה לבצעו ובין אם לא, ואף אם הם מתפרסמים לזמן קצר בלבד".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה