שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפתעה: ועדת הפנים לא אישרה את תקנות שיקום האסיר משום שאינן מספקות

חדשות

הפתעה: ועדת הפנים לא אישרה את תקנות שיקום האסיר משום שאינן מספקות, צילום: צילום: רון פז
הפתעה: ועדת הפנים לא אישרה את תקנות שיקום האסיר משום שאינן מספקות
03/08/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

מתי יגיע השינוי המתבקש - דודי אמסלם: "ראש הרשות לשיקום  האסיר דיווח לוועדת הפנים בדיון קודם שהוא לא מצליח להכין תוכנית לשליש מהאסירים שזקוקים לזה. לא יכול להיות שמישהו לא עולה לוועדת השחרורים לקצר עונש, כי אין תקציב"

ועדת הפנים בדיון מיוחד שהתקיים אתמול (ד'), לא אישרה את תקנות שיקום האסיר משום שאינן מספקות תשובות לבעיות שעלו בדיונים קודמים. יו"ר הוועדה דודי אמסלם: התקנות הן הזדמנות פז לבנות את שיקום האסיר כמו שצריך. אסיר שלא משקיעים בו עכשיו במטבעות, נשלם בשטרות

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"ראש הרשות לשיקום  האסיר דיווח לוועדת הפנים בדיון קודם שהוא לא מצליח להכין תוכנית לשליש מהאסירים שזקוקים לזה. לא יכול להיות שמישהו לא עולה לוועדת השחרורים לקצר עונש, כי אין תקציב", אמר יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם, בדיון על פרק שיקום אסירים בתקנות בתי הסוהר שהובאו לאישור הוועדה.

הוועדה לא אישרה בינתיים את התקנות. יו"ר הועדה תהה: "קיימנו מספר דיונים ושמענו דיווחים על אנשים שאמורים לעלות לוועדת שחרורים ומכיוון שטרם הוכנה להם תוכנית שיקום מטעם השב"ס, הם שוכרים גורם פרטי, משלמים על תוכנית שאחר כך לא מאושרת, ומפסידים את זכותם להידון בפני ועדת השחרורים".

רונית זר, משב"ס אמרה: "אנו מביאים כל אסיר עם תוכנית. כל אסיר עם קבלתו לכלא נבנית לו תוכנית אישית על ידי גורמי הטיפול". יו"ר הוועדה ח"כאמסלם: "קיימנו כבר 6-7 דיונים בנושא ושמענו שחלק גדול מהאסירים לא מגיע לוועדת שחרורים כי אין להם תכנית שיקום. אנשים משלמים לפסיכולוג אלפי שקלים שיכין להם תוכנית שיקום".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם הודיע בדיון, כי לא יאשר היום את התקנות: "נקיים פגישה עם הדרג הבכיר בשב"ס, משרד האוצר, המשפטים וביטחון פנים,  הסנגוריה הציבורית וח"כ בני בגין. החוק הכריח אתכם להכין תקנות ועשיתם לצאת ידי חובה. זה לא רציני. התקנות האלה הן הזדמנות פז להביא את שיקום האסיר למקום הנכון, אם נבין מה צריך ונחבר אמצעים. מה שזול – יקר. גם אם נעזוב את העניין הערכי, הסוגיה הכלכלית לבד צריכה לשכנע. כל אסיר שלא משקיעים בו עכשיו במטבעות, נשלם בשטרות. חייבים לבנות את סיפור השיקום. זה יחסוך הרבה כסף".

עמיחי דוד, נציג משרד האוצר אמר: "שב"ס קיבלו את כל המשאבים שביקשו. מ-2018 יהיה בבסיס התקציב 44 מיליון ₪ שנתי לשיקום האסיר. מדובר ב-165 תקנים של עובדים סוציאליים, קציני חינוך ופסיכולוגים".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם סיכם: "הם התלהבו שנתנו להם משהו. השנה הם קיבלו רק 12 מיליון. לא נראה לי סביר. אם האסיר מבין שאכפת לך ממנו, הוא משתף פעולה ואתה משפיע. אם הוא מרגיש שאתה מזלזל הוא יתנקם כשייצא."

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה