שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הערעור נדחה: פעל כמו במטווח ולא בזירת פיגוע - אזריה בדרך לכלא

חדשות

הערעור נדחה: פעל כמו במטווח ולא בזירת פיגוע - אזריה בדרך לכלא, צילום: אילוסטרציה חיילים (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: דובר צה"ל
הערעור נדחה: פעל כמו במטווח ולא בזירת פיגוע - אזריה בדרך לכלא
30/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

המשפט של המדינה – היום בשעה 13:00 הכרעת הדין, בפרשת החייל היורה מחברון אלאור אזריה. הפרקליטות הצבאית: יש להרשיעה ולהחמיר בעונש - פער בין ההרשעה לבין העונש המקל. ההגנה בראשות עו"ד יורם שפטל: דורשים זיכוי. בהרכב השופטים מינויים מיוחדים, בהם ראש הרכב פשעים חמורים בבית המשפט המחוזי ירושלים, כב' השופט צבי סגל

הערעור שיצא לדרך לפני מספר חודשים נדחה - שלב הכרעת הדין בערעורו של החייל אלאור אזריה, שעליו נגזר עונש מאסר בפועל של שנה וחצי בגין הריגה, יגיע היום (א') לשלב הכרעת הדין בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב, שם קבע בית המשפט כי דין הערעור שהגיש החייל להידחות והמשמעות כעת הינה כי אלאור עזריה החייל המפורסם במדינה - ילך לכלא.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כזכור, עו"ד יורם שפטל סנגורו של אזריה, ביקש עיכוב ביצוע לעונש המאסר עד לסיום הדיו ובית הדין הצבאי בקריה קיבל את  בקשתו ואזריה. אזריה הורשע בהריגתו של עבד אל-פתאח א-שריף, מחבל שהגיע עם חברו לבצע פיגוע דקירה בחברון ופצעו את אחד החיילים במקום, במרץ 2016. פרשת אזריה הינה מהפרשיות המרכזיות אשר טלטלו את המדינה. עו"ד שפטל ערער הן עצם ההרשעה והן על חומרת העונש. בני משפחתו של אזריה שומרים על אופטימיות ואמרו בפתח הדיון כי הם מצפים לזיכוי מלא. מנגד התביעה הצבאית ערערה אף היא אלא שהיא טוענת כעת כי העונש מקל עם אזריה ויש להחמירו.

עו"ד שפטל אמר בפתח שלב הערעור, כי "אנחנו אמנם שני סנגורים, אבל איתנו אלפי תומכים מישראל שקוראים לזיכויו. משפטו של המערער הוא יוצא דופן באופן קיצוני. עצם העמדתו לדין עומדת בניגוד מוחלט לנהלי העמדה לדין של חייל במהלך פעילות צבאית, כי אם כן הצבא לא היה יכול להתקיים". סנגורו של אזריה, ציין עוד כי ביקש הבאת 17 ראיות לתיק של מקרים של ירי שהביא להרג גם של בלתי מעורבים. לדברים אלו הביא דוגמאות של ירי שגרם להרג בלתי מעורבים שהפרקליטות החליטה לא להעמיד לדין, ואף הדגיש כי גם בערעור השופטים קיבלו החלטה זהה.  הרכב השופטים לא נשאר אדיש לדברי עו"ד שפטל והשופט צבי סגל אמר כי באירוע אחד בוצע נוהל מעצר חשוד ושנקבע תחושת סכנת חיים סובייקטיבית.

הדיון בערעור הינו בפני הרכב מיוחד של חמישה שופטים שנקבע על ידי נשיא בית הדין הצבאי לערעורים בקריה אלוף דורון פיילס. בראש ההרכב עומד פיילס ולצידו שני שופטים מקצועיים: השופט (בדימוס) צבי סגל מבית המשפט המחוזי ירושלים סגן הנשיא לשעבר, והשופט יגאל פליטמן, נשיא בית הדין הארצי לעבודה. יחד איתם בהרכב יישבו שני קצינים בכירים: אלוף (במיל') אייל אייזנברג, מפקד פיקוד העורף לשעבר ותא"ל (במיל') אבי פלד שפיקד בעבר על חטיבת גולני.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה