שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דיון בכנסת-עתיד הענישה "החזקת אסיר עולה 150,000 בשנה. שיקום עולה 28,000"

חדשות

דיון בכנסת-עתיד הענישה "החזקת אסיר עולה 150,000 בשנה. שיקום עולה 28,000", צילום: צילום: מיכאלי
דיון בכנסת-עתיד הענישה "החזקת אסיר עולה 150,000 בשנה. שיקום עולה 28,000"
24/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

שנתיים אחרי הגשת דוח דורנר על מדיניות ענישת עבריינים ולאחר בג"ץ שמחייב מרחב מחיה לאסירים תוך שנה וחצי, הממשלה מדשדשת. יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם: אם עד תחילת המושב הבא הממשלה לא תגיש לוועדה תוכנית אופרטיבית, אגיש הצעת חוק פרטית

דיון מיוחד בכנסת התקיים היום (ב'), בועדת הפנים בעקבות מעבר שנתיים להגשת דוח דורנר על מדיניות ענישת עבריינים ולאחר בג"ץ שמחייב מרחב מחיה לאסירים תוך שנה וחצי, הממשלה מדשדשת. יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם: אם עד תחילת המושב הבא הממשלה לא תגיש לוועדה תוכנית אופרטיבית, אגיש הצעת חוק פרטית

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"החזקת אסיר בבית סוהר עולה 150,000 בשנה. שיקום אותו אסיר עולה 28,000", כך דיווח ניצב בדימוס אריה ביבי, מנכ"ל הרשות לשיקום האסיר, לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, שדנה היום בהערכות שב"ס ומשרד המשפטים ליישום פסיקת בג"ץ בעניין מרחב המחיה בבתי הסוהר. פסק הדין קבע שתוך שנה וחצי על שב"ס להבטיח מרחב של 4.5 מטר לאסיר.

"אתם מבינים ששיקום אסירים חוסך כסף?" שאל יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם את נציגי האוצר ומשרד המשפטים, "דוח דורנר הונח על שולחנכם בנובמבר 20155 ואתם עוד דנים. מה יש כל כך הרבה לדון? זו ועדה שהממשלה הקימה, לא איזו עמותה. לא יכול להיות שעכשיו אתם מדווחים לי שעל איזה נושא קיימתם 4 דיונים. מזל שיש בית משפט, אחרת הייתם מצפצפים על הדוח. לכן אני מודיע, שאם עד תחילת המושב הבא הממשלה לא תגיש לוועדה תוכנית אופרטיבית עם לוחות זמנים, אני אגיש הצעת חוק פרטית".

ח"כ מנחם בגין: "אתם אומרים שאתם עובדים לחיזוק הרשות לשיקום האסיר. הרשות אומרת שיש לה צורך ב300 מיליון. האם אתם בדרך לתוספת של 30 מיליון? של 27 מיליון? צריך כיסוי לביטוי 'אנו עובדים עם הרשות לשיקום האסיר'. מהמסמך של ד"ר סיגל שהב עולה שהסיכוי שנעמוד ביעד שקבע פסק הדין הוא בין קלוש לאפסי. איך אתם מתמודדים כדי לקדם פתרונות?"

 התגובות בדיון היו סוערות, ח"כ מיקי רוזנטל: "הממשלה מדשדשת". ח"כ ג'מאל זחלקה: "הפתרון הוא חוק שיכפה על המערכת לשנות". ד"ר סיגל שהב, המרכז האקדמי למשפט ועסקים, בין העותרים לבג"צ: "העתירה נוהלה 3 שנים. היה מצופה שכל הצעה של משרדי הממשלה תאמר מה הצפי שהצעה זו עשויה להשפיע על שטח המחיה. כשמדובר על שיקום אסירים, תהיה ירידה של אלף אסירים. אם ירחיבו את עבודות השירות, זה אומר פחות 300 אסירים, ואם יתגברו איזוק אלקטרוני, זה ישחרר 75 אסירים. לכל התוכניות הללו צריך בסך הכל 70 מיליון ₪".

ספי זינגר, משרד המשפטים: "יישום דוח דורנר הוא תשתיתי. לא בהכרח נצליח להשלים אותו בלו"ז שקבע בג"ץ ולא בטוח שהוא נותן מענה מלא לפסק הדין. הפסק מחייב אותנו להיות זריזים. מה עשינו ליישום דוח דורנר, למרות הביקורת? הארכת תקופת עבודות השירות כבר בוועדת חוקה. פסק הדין מאתגר. זו משימה קשה ומורכבת. היא לא מוטלת רק לפתח שב"ס אלא לפתחה של הממשלה. אנו מחויבים. בימים הקרובים תיקבע ישיבה אצל מנכ"ל האוצר. כרגע אין תוכנית סדורה".

משה חדיף, עמותת אדם למען אסיר: "הסיטואציה מצוינת כי בגלל בג"ץ יש דד ליין. יש הרבה אסירים שה'בחירה' שלהם להגיע לכלא היא מחוסר ברירה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה