שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המחוזי החמיר בעונשו של ח"כ אורן חזן: "נהג במהירות חריגה ומסוכנת"

חדשות

המחוזי החמיר בעונשו של ח"כ אורן חזן: "נהג במהירות חריגה ומסוכנת", צילום: צילום: רון פז
המחוזי החמיר בעונשו של ח"כ אורן חזן: "נהג במהירות חריגה ומסוכנת"
10/07/2017, ליאור שדמי שפיצר

בדצמבר 2016 נתפס ח"כ חזן כשהוא נוהג במהירות של 142 קמ"ש בכביש שהמהירות המותרת בו עומדת על 90 קמ"ש בלבד. ביהמ"ש הטיל עליו ארבעה חודשי פסילה והדגיש כי יש להטיל עליו עונש ממשי, בין היתר נוכח עברו התעבורתי, הכולל 10 הרשעות קודמות, מהן חמש בגין עבירות מהירות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל אתמול את ערעור המדינה והחמיר בעונש שהוטל על ח"כ אורן חזר בגין נהיגה במהירות מופרזת. המחוזי גזר על ח"כ חזן ארבעה חודשי פסילה, מהם חודש פסילה בפועל, שירוצה בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, וכן שלושה חודשי פסילה על תנאי למשך שנתיים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בדצמבר 2016 נתפס ח"כ חזן כשהוא נוהג בכביש 90 במהירות של 142 קמ"ש, כשהמהירות המותרת בכביש זה עומדת על 90 קמ"ש. בית המשפט לתעבורה באילת התחשב בעונש הפסילה המינהלית בת 30 יום שהוטלה על חזן, והסתפק בהטלת קנס בלבד בסך 1,500 שקל, ללא הטלת עונש נוסף של פסילה בפועל או פסילה על תנאי.

בהתחשב בחריגה ממהירות הנסיעה המותרת ובכך שמדובר בכביש 90, הגובה קורבנות בתדירות גבוהה, וכן בשים לב לעברו התעבורתי של חזן, הכולל עשר הרשעות קודמות, מהן חמש בגין עבירות מהירות, ערערה המדינה על קולת העונש.

בדיון בערעור שהתקיים אתמול הציגה המדינה פסקי דין בהם הוטלו עונשי פסילה הנעים בין 3 ל-6 חודשים בפועל, אך הבהירה שהיא אינה דורשת להטיל על חזן עונש חמור ממה שדרשה המשטרה בבית המשפט לתעבורה.

השופט יורם צלקובניק ציין כי המהירות שבה נהג חזן היא חריגה ומסוכנת וקבע כי אכן יש מקום להטלת עונשי פסילה ממשיים כפי שנפסק לא אחת. השופט הבהיר כי אין דרכה של ערכאת הערעור למצות את הדין, אך הטיל על ח"כ חזן, בנוסף לקנס שקיבל בבית המשפט לתעבורה, ארבעה חודשי פסילת רישיון נהיגה – מהם חודש אחד בפועל, בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, ובנוסף שלושה חודשי פסילה מותנים למשך חודשיים.

 מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה כי "אף אם מבחינה מעשית לא יידרש ח"כ חזן לרצות עונש פסילה נוסף, שכן הוא סיים לרצות את הפסילה המינהלית, הרי שמפסק הדין עולה מסר ברור וחשוב, ולפיו יש להחמיר עם מי שנוהג במהירות חריגה והוא בעל עבר תעבורתי, בלא כל קשר לזהות הנאשם, ולהטיל עליו עונשי פסילה מוחשיים בדמות פסילה בפועל ופסילה על תנאי ואין מקום להסתפק רק בקנס כספי".

 

עפ"ת 16278-06-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה