שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת המטפלת המתעללת חושפת את הבעייתיות הקיימת בהעדר פיקוח מצד המדינה

חדשות

פרשת המטפלת המתעללת חושפת את הבעייתיות הקיימת בהעדר פיקוח מצד המדינה, צילום: עו"ד דן נתיב. צילום: יח"צ - באדיבות המצולם
פרשת המטפלת המתעללת חושפת את הבעייתיות הקיימת בהעדר פיקוח מצד המדינה
05/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בימים אלה, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ספיר בוקשטיין, תושבת אשקלון כבת 24 בגין עבירה של התעללות, וזאת לאחר שבעת היותה מטפלת של תינוק כבן חצי שנה, התעללה בו, תקפה אותו במספר הזדמנויות ואף גרמה לו לחבלות – ברקע לדברים ביקורת על העדר פיקוח מצד המדינה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בימים אלה, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ספיר בוקשטיין, תושבת אשקלון כבת 24 בגין עבירה של התעללות בקטין חסר ישע ע"י אחראי ומספר עבירות של תקיפת קטין חסר ישע ע"י אחראי, וזאת לאחר שבעת היותה מטפלת של תינוק כבן חצי שנה, התעללה בו, תקפה אותו במספר הזדמנויות ואף גרמה לו לחבלות.

גורמים משפטיים מעברים ביקורות לאור פרסום הפרשה בדבר העדר הפיקוח על מסגרות לפעוטות עד גיל 3. למעשה המצב כיום מאפשר לכל אדם לטפל בתינוקות חסרי ישע ללא שום פיקוח ומגבלה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עורך דינה של המטפלת בת ה-24 בוקשטיין, עו"ד דן נתיב, אשר נחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בתחום המשפט הפלילי הצליח לשחררה ממעצר לחלופת מעצר בית זאת על אף התנגדות חריפה מצד המדינה. עו"ד נתיב מסר לתקדין בעקבות ההחלטה: "לא בכדי בחרה המאשימה שהגישה עיכוב ביצוע שלא לערור, שכן המדובר בהחלטה אמיצה ומבורכת של בית המשפט, אשר השכיל לקבל החלטה שקולה ומפורטת, מבעד לרעשי הרקע, תוך שקילת מכלול האינטרסים ותוך הגשמת תכלית חוק המעצרים עצמו - ככוונת ומצוות המחוקק".

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירי ויינשטיין, עולה כי מאמצע חודש 2/2017 ועד אמצע חודש 6/2017 הועסקה הנאשמת כמטפלת של התינוק בביתו באשקלון, בעת שהיה כבן חצי שנה.

כתב האישום מפרט מסכת של מעשי התעללות נפשית וגופנית שביצעה הנאשמת בתינוק במהלך תקופה זו, ומתואר כיצד במספר הזדמנויות תקפה אותו שלא כדין וגרמה לו לחבלות של ממש, והכל בעת שאמורה היתה להיות אמונה על בריאותו ושלומו ולדאוג לכל צרכיו.

כך למשל – באחת הפעמים משכה הנאשמת את התינוק לעברה במכוון ובכוח וגרמה בכך לפריקת מרפק שמאל שלו. עקב כך התקשה הפעוט להזיז את יד שמאל ונזקק לטיפול רפואי.

בשני מקרים אחרים, השליכה הנאשמת צעצוע פלסטיק קשיח אל עבר פניו של התינוק וגרמה לו לנפיחות בעינו ובפעם הנוספת לדימום מאפו.

כמו כן, במספר הזדמנויות במהלך תקופת העסקתה כמטפלת, בעת שהפעוט ישב כשהוא קשור בתוך העגלה, הנאשמת הפילה את העגלה במכוון ארצה באופן שהפעוט תלוי בה במאונך כשרגליו מטה וראשו שמוט לפנים, תוך שהתינוק בוכה.

כתב האישום מתאר כיצד הנאשמת במספר הזדמנויות דחפה את אצבעותיה עמוק לתוך גרונו של התינוק, לעיתים עד שדם זב מפיו, וכיצד בהזדמנות אחרת הניפה הנאשמת את התינוק וגלגלה אותו בכוח על הרצפה ולאחר שנפל על גבו וצרח בבכי, הניפה אותו באגרסיביות, תוך שהיא תופסת במותניו, והטיחה אותו בכוח לתוך העגלה ולאחר מכן דחפה את אצבעותיה לגרונו, כפי שתואר לעיל.

עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים נגדה אך כאמור בית המשפט נעתר לבקשת עורך דינה דן נתיב והורה על שחרורה זאת בניגוד לבקשת המדינה האמורה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה