שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לאחר ההחלטה שלא לערער על ניכוי השלישי – האסיר אולמרט יצא הבוקר לחופשי

חדשות

לאחר ההחלטה שלא לערער על ניכוי השלישי – האסיר אולמרט יצא הבוקר לחופשי, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
לאחר ההחלטה שלא לערער על ניכוי השלישי – האסיר אולמרט יצא הבוקר לחופשי
02/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

האסיר וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט החל מהבוקר אסיר משוחרר. בצל זאת הטענות נגד הפרקליטות על אי הגשת ערעור על ההחלטה על קיצור שליש ממאסרו של העבריין אולמרט. ברקע לדברים הבדיקה סביב פרשיית ה"ספר" החדשה

שוחרר האסיר וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הבוקר (א). העבריין אולמרט צפוי לעבור הליך של שיקום מחוץ לבית הכלא. פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, על דעת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט החליטו שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים שעל יד שירות בתי הסוהר אשר הורתה על שחרור מוקדם, על אף כי הפרקליטים אשר טיפלו בתיק היו מעוניינים בכך החלטה שהובילה בסופו של יום לשחרורו המוקדם של אולמרט.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במהלך מאסרו כתב אולמרט ספר, חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים. לאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית כאמור.

במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים. הבוקר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות (ולא במערכת העיתון), וזאת בעקבות צו בימ"ש שאישר זאת.

בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה.

במקביל, הגישה המדינה בקשה לדחות את מועד הדיון בעניינו של מר אולמרט בוועדת השחרורים, הקבוע ליום א' הקרוב, לאור פתיחתה של בדיקה משטרתית בפרשה זו, בכדי שהדיון יתקיים במידת האפשר לאחר שייאספו נתונים נוספים.

כזכור, כבר החל מאמצע שנות השמונים החל להיקשר שמו של רוה"מ לשעבר אולמרט בשורה של פרשות פליליות. אחת מהפרשיות המרכזיות היו פרשת הולילנד בה הורשע אולמרט במחוזי תל אביב אצל כב' השופט דוד רוזן. כאשר ב-15 באפריל 2010 נודע כי המשטרה חוקרת חשדות לעבירות פליליות שביצע אולמרט, של נטילת שוחד בסך מיליוני שקלים בתמורה לקידום אישורי בנייה בפרויקט "הולילנד" בירושלים. בתחילת 2012 הוגש נגד אולמרט כתב אישום בגין פרשה זו.  ב-31 במרץ 2014 הורשע אולמרט בפרשת הולילנד בלקיחת שוחד בסך חצי מיליון שקל. בפסק הדין הורשע אולמרט גם בעבירת שוחד של 60 אלף שקל בפרשת הזרע. בגזר הדין שניתן ב-13 במאי נידון אולמרט לשש שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי, קנס בסך מיליון ש"ח וחילוט של 500 אלף ₪.

בדצמבר 2015 התקבל ערעור שהגיש אולמרט באופן חלקי, הוא זוכה מעבירת השוחד בפרשת הולילנד, אך הורשע בקבלת שוחד בסך 60,000 ש"ח בפרשת הזרע. בעקבות זאת, עונשו הופחת ל-18 חודשי מאסר בפועל. הקנס שהוטל עליו הוקטן ל-200,000 ש"ח והחילוט הוקטן ל-60,000 ₪. בעקבות הרשעה זו החל לרצות את עונשו ב-15 בפברואר 2016 בבית הסוהר מעשיהו.

במרץ 2014 נפתחה חקירה נוספת כנגד אולמרט, בחשד לשיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות והטרדת עד. בשנת 2016 הודה אולמרט במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של שיבוש מהלכי משפט והורשע בעבירות אלה, ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר, חמישה מתוכם חופפים לעונש בפרשת הולילנד, ו-50 אלף ש"ח קנס.

לכל האמור מצטרפת כעת הפרשיה הנוכחית העוסקת בהעברת המידע לעורך הדין כאמור.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה