שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום נגד עורך הדין עמיקם הדר – שיקר שיש חקירה וקיבל שכ"ט במרמה

חדשות

אישום נגד עורך הדין עמיקם הדר – שיקר שיש חקירה וקיבל שכ"ט במרמה, צילום: צילום: גטי ישראל
אישום נגד עורך הדין עמיקם הדר – שיקר שיש חקירה וקיבל שכ"ט במרמה
04/06/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

פגיעה קשה באמון - פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד עמיקם הדר, הנאשם כי בתשעה מקרים פעל נגד אנשים שונים - תוך ניצול מעמדו כעורך דין וליקט פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירה פלילית בעניין על מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור טיפול לכאורה בתיקים הפיקטיביים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (א), כתב אישום חמור ביותר נגד עו"ד עמיקם הדר, בפרשה חמורה בה ניצל את מעמדו לרעה כעו"ד והוציא במרמרה כספי שכר טרחה. יחד עם עמיקם הדר, מואשמים עוד שני נאשמים נוספים. השלושה מואשמים כל אחד לפי חלקו בכתב האישום, בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות כעובד הציבור ועבירות נוספות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי כתב האישום, אשר הוגש בידי עו"ד נעמה תור זאבי, עולה כי בתשעה מקרים עמיקם הדר פעל נגד מתלוננים שונים שהיו לקוחותיו, בהם שכנו, תלמידתו, חברו ועוד, תוך ניצול מעמדו כעורך דין וניצול הידע שברשותו על חייהם האישיים.

עו"ד עמיקם הדר ליקט מהמתלוננים פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירה פלילית בעניין על מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור טיפול לכאורה בתיקים הפיקטיביים.

כמו כן, בחלק מן המקרים שידל עמיקם הדר את ייתר הנאשמים בפרשה, הנאשמים אף הם בכתב האישום, לסייע לו לקיים את מצג השווא בכך שיצרו קשר עם המתלוננים והתחזו לנציגי המשטרה המתקשרים לזמן את המתלוננים לחקירות בתיקים הפיקטיביים שבדה הדר.

בנוסף, בחלק מן המקרים אף זייף הדר מסמכים רשמיים מחוקרים במשטרת ישראל הנחזו להיות מסמכי סגירה בתיקים הפיקטיביים, וזאת כדי לקיים את מצג השווא בפני המתלוננים. בסך הכל קיבל לידיו הדר במרמה בנסיבות מחמירות כ- 100,000 ש"ח וניסה לקבל סכומי כסף נוספים.

בפרקליטות דורשים כעת את מעצרו של עמיקם הדר ובבקשת המעצר כתבה עו"ד תור-זאבי: "עיון בכתב האישום המיוחס למשיב מגלה שיטה ענפה, מתוחכמת וחוזרת על עצמה ממש כעל כמודל עסקי, להונות אנשים שבאו במגע תמים עם המשיב. לא זו אף זו, מדובר באנשים שחיפשו את עצת המשיב ואת שירותי ההגנה המשפטיים שלו בצר להם, בעת משבר וצרה... המשיב הסב נזק לציבור כולו ולקדושת תפקידו של הסניגור הפלילי, כאשר מעל בתפקיד והשתמש בו כפלטפורמה לביצוע עבירות כלפי מי ששמו בו מבטחם במסגרת אותו התפקיד ממש. האמור לעיל מגלה מסוכנות מובהקת בתחום עבירות המרמה, ומקים חשש גם למסוכנות בתחום השיבוש וההשפעה על עדים. דמות המשיב העולה מחומר הראיות הינה דמות של אדם כריזמטי, בעל כח שכנוע, ערמומי ומתוחכם, אשר לא נרתע ולא בחל אף לא באמצעי זיוף והתחזות נועזים וחמורים כדי לממש את תאוות הבצע שלו". 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה