שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "הפורום הפלילי" – התשובה למונופול של המכון לרפואה משפטית

חדשות

"הפורום הפלילי" – התשובה למונופול של המכון לרפואה משפטית, צילום: צילום: הפורום הפלילי ההבדל בין זיכוי להרשעה!
"הפורום הפלילי" – התשובה למונופול של המכון לרפואה משפטית
30/03/2017, מערכת תקדין

הרפואה המשפטית היא תחום חשוב ביותר בעיסוקו היומיומי של עורך הדין הפלילי ויכולות להיות לה השפעות הרות גורל על תוצאותיהם של תיקים רבים – הפורום הפלילי נותן מענה למונופול של המכון לרפואה משפטית

כמו בתחומים אחרים, גם בתחום הרפואה המשפטית לא תתכן דעה אחת ופרשנות אחת של ממצאים רפואיים, אלא שאחת הבעיות המאפיינות את התחום בישראל היא שהמכון לרפואה משפטית באבו-כביר מהווה למעשה מונופול המרכז בידיו את הראיות המדעיות. כפועל יוצא, נוצר מצב אבסורדי ובלתי נתפס לפיו נאשמים בהליכים פליליים אינם יכולים להיעזר במומחה פתולוגי לצורך גיבוש ההגנה בתיקם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כאן נכנס לתמונה הפורום הפלילי של חברת "פורום רופאים", שהיא החברה המובילה בארץ לכתיבת חוות דעת רפואיות לצרכים משפטיים. הפורום הפלילי מקבץ את מיטב המומחים, הן בתחום הפתולוגי והן בתחום הקליני וחבר בו בין היתר הרופא היחיד מבין שבעת המומחים הפועלים כיום בישראל בתחום הרפואה המשפטית, המוסמך לכתוב חוות דעת שלא מטעם המכון באבו-כביר. מומחי ה"פורום" אחראים לאיתור, ליקוט, וניתוח מדעי של ראיות ממסמכים רפואיים ומנבדקים חיים ושל תוצאות בדיקות מעבדה היסטולוגיות, טוקסיקולוגיות, אנתרופולוגיות, גנטיות, פסיכיאטריות, הנדסיות, ביולוגיות, כימיות ואחרות הנלוות לחקירות פורנזיות.

ליווי מומחים לאורך כל ההליך, אפשרות לקבל מימון לחוות הדעת

"השרות הפורנזי של "הפורום" מאפשר יישום של מגוון טכנולוגיות מדעיות מתקדמות ע"י טובי המומחים בארץ", מסביר עו"ד דביר מנוס, מנכ"ל הפורום הפלילי. "המומחים שלנו מעניקים את השירות מרגע חשיפת הראייה ועד לסיום ההליכים החקירתיים והמשפטיים ולרשותם עומדות מגוון מעבדות מוסמכות בתחומים פורנזיים שונים שהן מהמובילות בתחומן בארץ ובעולם ומאפשרות להשוות ולאמת נתונים מעבדתיים שונים. המומחים שלנו מלווים את הפונים אלינו לאורך כל ההליך הנדרש, דרך הכנה לחקירת מומחים פורנזיים, איתור אסמכתאות מדעיות מתאימות, עריכת חוות דעת ומעניקים סיוע מדעי בכל רמה נדרשת.

בנוגע לעלות הגבוהה של חוות הדעת בתחום הפלילי מודה מנוס כי אכן מדובר בבעיה ידועה, אך מסביר כי בפורום מציעים פתרון המאפשר ללקוחות לקבל מימון לחוות הדעת, בחלק מהמקרים אף ללא ריבית, שאינו פוגע במסגרת האשראי של הלקוח.

מסייעים לעורכי הדין למקסם את ההצלחה

"לא אחת נוכחנו לדעת כי חשיבה יצירתית בתיקים מורכבים יכולה להניב תוצאות מדהימות וסיפורי הצלחה רבים", ממשיך מנוס. "כך למשל, בזכות חוות דעת שנכתבה אצלנו בתחום הפרמקולוגי חזרה בה התביעה מאישומים נגד רופא שהואשם בתקיפה של בת זוגו ואיומים על חייה. במקרה אחר חוות דעת שכתבנו בתחום הפסיכיאטרי הובילה להשבת רישיון נהיגה ללקוח שלא עבר את המבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בשל "אי התאמה אישיותית לנהיגה". המומחים שלנו בדקו את הלקוח וכתבו חוות דעת לפיה הוא אובחן כ"אדם לא רגיל" אך כזה שאינו מסוכן לנהיגה ואינו מועד לביצוע תאונות. אנו עורכים גם בדיקות פוליגרף הבודקות חשדות לביצוע עבירות, הונאה מסוגים שונים, אימות החזקת נכסים ועוד. הבדיקות נערכות במעבדה מוסמכת, בעלת רישיונות ומומחים מקצועיים ומנוסים מהטובים בארץ ובסיומה תיערך חוות דעת מומחה לבית המשפט במידת הצורך".

 

עוד מוסיף מנוס כי "בפורום אנו ערוכים לעבודה בלוחות הזמנים הצפופים הנדרשים בהליכים הפלילים שלא כפי בשאר התחומים. גם כאשר לא ניתן לכתוב חוות דעת אנחנו מספקים ליווי וייעוץ מקצועי לעורכי הדין, כגון התייעצות בטרם חקירת מומחה שכנגד, פירוש מונחים מקצועיים, הסבר אודות נהלי עבודה ועוד". עוד הוא מציין את האפשרות לשילוב מספר מומחים בתיק אחד: "פעמים רבות נתקלנו במצבים בהם מומחה מסוים נדרש לחוות דעת מסייעת בתחום שאינו תחום עיסוקו", מסביר מנוס, "לכן העובדה כי כל המומחים נמצאים תחת קורת גג אחת בהחלט מקלה באופן משמעותי על מלאכת ההגנה על החשודים והנאשמים".

הוא מסכם: "השירות שלנו מאפשר לעורך הדין לקבל סיוע שיציב אותו בנקודה אחרת במהלך ניהול התיק או ניהול מו"מ וכך למקסם את ההצלחה ולהעניק ללקוחותיו את השירות הטוב והמקצועי ביותר. אנו ערוכים להציג בפני הלקוח פתרונות איכותיים ומקצועיים ראשונים במעלה ועל כך יעידו מאות סנגורים שקיבלו מאיתנו שירות משביע רצון".

הפורום הפלילי ההבדל בין זיכוי להרשעה! להרחבה לחץ כאן - http://land.forum-md.co.il/fp/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה