שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה בקריאה שלישית חופשת לידה קצרה לאבות

חדשות

אושרה בקריאה שלישית חופשת לידה קצרה לאבות, צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה בקריאה שלישית חופשת לידה קצרה לאבות
28/06/2016, מערכת תקדין

במסגרת החוק, שיזמה ח"כ תמר זנדברג, יינתנו לגברים שישה ימי חופשה מרגע הלידה. שר החקלאות, אורי אריאל: "האבות הם חלק בלתי נפרד מההורות"

מהיום גם האבות יוכלו ליהנות מהימים הראשונים של ילדיהם: מליאת הכנסת אישרה אתמול (יום ב') בקריאה שלישית את הצעת החוק שיזמה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), לפיה תינתן לאבות חופשת לידה של שישה ימים, כאשר שלושת הימים הראשונים ייחשבו כחופשה שנתית ושלושה ימים נוספים ייספרו כימי מחלה.

החוק, שהתקבל פה אחד, ייכנס לתוקפו באופן מיידי והחל מהבוקר אבות יכולים לנצל את החופשה על פי החוק.

עד כה, המעסיקים בישראל לא היו מחויבים לאפשר לגברים לצאת לחופשה לאחר לידת ילדיהם. ישראל היא אחת מחמש מדינות בלבד ב­OECD שלא מעניקה חופשת לידה לאבות ולכן שיעור הגברים היוצאים לחופשה כזו בישראל, על חשבון ימי החופשה של האם, עומד על %4.0 בלבד.

"אני גאה להעביר בקריאה שלישית חוק שישפיע על הורים של 170 אלף תינוקות מדי שנה", אמרה ח"כ זנדברג לאחר ההצבעה. "סוף סוף יקבלו האבות את הזכות המובנת מאליה להיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם, מבלי להיות תלויים בחסדי המעסיק. השלב הבא יהיה להשוות את זכותם של העצמאים בנושא".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר: "החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה. הולדת תינוק או תינוקות חדשים הם הרגעים המרגשים ביותר בחייו של כל הורה"

השר זאב אלקין אמר: "אני מברך על אישורו הסופי של החוק וגאה בתרומתי הצנועה לקידומו בממשלה. כאב טרי בעצמי, אין לי ספק שישנה חשיבות עצומה להמצאתו של האב בימיו הראשונים לאחר הלידה. החוק יסייע לאב, לאם והן לרך הנולד ולכן ראיתי לנכון לסייע לחברת הכנסת זנדברג לקדם את החוק. בנושאים כאלו חשובים אין קואליציה או אופוזיציה, כולנו כאן יחד".

שר החקלאות, אורי אריאל, אשר יזם את החוק בכנסת ה­18 ,אמר: "האבות הם חלק בלתי נפרד מההורות ונכון לאפשר להם להיות עם התינוקות שרק נולדו. כמו כן, מגיע לאימהות שהאב יהיה לצדן באותם רגעים חשובים ורגישים של הרחבת המשפחה. כאב לשישה ילדים וסב לשמונה נכדים אני שמח שהחוק עבר וגאה שהייתה לי את הזכות להיות מיוזמיו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה