שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור: מנהלי "בחדרי חרדים" דרשו תשלום על הסרת פרסומים שליליים

חדשות

כתב אישום חמור: מנהלי "בחדרי חרדים" דרשו תשלום על הסרת פרסומים שליליים , צילום: צילום: istock
כתב אישום חמור: מנהלי "בחדרי חרדים" דרשו תשלום על הסרת פרסומים שליליים
24/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

המנכ"ל וסמנכ"ל המכירות של אתר האינטרנט מואשמים בסחיטה באיומים של גולשים שביקשו להסיר תכנים פוגעניים מהאתר ומהפורומים, שהיו עשויים לפגוע קשות בעסקיהם ובסיכויי השידוך של ילדיהם. ברשימת הקורבנות נמנים גם הרב ישאיהו פינטו, ארגון "הידברות" להחזרה בתשובה, חברת "שלמה סיקסט" ועוד

כתב אישום חסר תקדים בחומרתו הוגש הבוקר (ד', 24.6) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מנכ"ל וסמנכ"ל של ערוץ אינטרנט על סחיטה באיומים בכך שהתנו הסרת תכנים שליליים באתר חדשות בתשלום כסף והלכו אימים על אזרחים תמימים שהושמצו באתר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד גלית שוהם, הגישה כתב אישום נגד גיא כהן, בן 46, אשר שימש מנכ"ל אתר האינטרנט "בחדרי חרדים" (שכתובתו www.bhol.co.il) ונגד אורי צור, בן 42, סמנכ"ל המכירות באתר.

כתב האישום הוגש גם נגד שלוש חברות – גלובל נטוורקס אי סי אי, חברת תקשורת מקוונת דיגיטלית וחברת גלובל נטוורקס טכנולוגיות אינטרנט – שהיו בבעלותו של גיא כהן. גיא כהן ואורי צור מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים. כהן ושלוש החברות מואשמים בנוסף גם בעבירות של מרמה, עורמה ותחבולה.

על פי כתב האישום האתר "בחדרי חרדים" היווה פורטל תוכן גדול, בתפוצה רחבה בקרב משתמשי אינטרנט מהמגזר החרדי, וכלל, בין היתר, כתבות חדשותיות, מדורים, טורים אישיים ופורומים בנושאים שונים. עיקר הכנסות האתר נבעו ממכירת שטחי פרסום, כאשר פורום "בחדרי חרדים" הינו אחד הפורומים הגדולים באתר.

המשתמשים בפורום היו רשאים לדווח על "תוכן פוגעני" באמצעות הקשה על כפתור מיוחד בפורום, לאחר מכן הייתה עוברת הפנייה לעורכי התוכן באתר, אשר היו משאירים או מסירים את "התוכן הפוגעני" לפי שיקול דעתם. פרט לעורכי התוכן באתר, הייתה בידי גיא כהן, אורי צור  וקומץ עובדים באתר "הרשאת מנהל", אשר אפשרה להם להסיר תכנים מסוימים מהפורום ולהעלותם מחדש.

במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, פנו לגיא כהן ולאורי צור מספר אנשים שראו עצמם נפגעים מתכנים מסוימים שהועלו בעניינם בכתבות בפורום, וביקשו להסיר תכנים אלה. במקרים שונים, ניצלו כהן וצור את מצוקתם של הפונים, וסחטו אותם באיומים בכך שהתנו את הסרת התכנים בתשלום כסף.

כך, מתואר בכתב האישום מקרה של איש עסקים חרדי ועסקן שפורסם לגביו אשכול שכותרתו: "הבחור שנתפס עם אורחת מחו"ל בשבע הברכות של העסקן". תוכן האשכול תאר, בין היתר, כי בשבת שבע ברכות של "העסקן", נתפסה אורחת נשואה יחד עם אחר, והתפרעה במקום. האשכול יוחס לאירוע שבע הברכות שערך לבתו. לאשכול התפרסמו למעלה ממאה תגובות של משתמשים בפורום והוא נצפה על ידי עשרות אלפי משתמשים. במסגרת ניסיונו של העסקן להסרת האשכול מהאתר, הוא נדרש על ידי המנכ"ל גיא כהן לשלם עבור שירות זה 10,000 דולר לחודש, בהתחייבות לשנה. כהן שיתף את העסקן כי יש קבוצת לקוחות מצומצמת שיכולה לפנות אליו 24 שעות ביממה כדי לבקש להסיר תכנים דומים, ויכולים "לישון בשקט". לאחר שהעסקן סירב לשתף פעולה עם מעשה הסחיטה, כהן פרסם אשכול חדש בפורום שכותרתו: "חשיפה! [שם העסקן] והסכם הפשרה". בתוכן האשכול נרשם כי "מתרוצץ סיפור חם שבעקבות תמונות ממלון בירושלים ודו"חות סודיים של חוקר פרטי נחתם הסכם פשרה בין [שם העסקן] לבין אשתו".

במקרה אחר המתואר בכתב האישום החמור, מופיע סיפורו של מורה דלפון מבני ברק שהיה שותף לארגון מחאת רבנים נגד האתר "בחדרי חרדים", שבתגובה לכך החלו כתבי האתר לפרסם כתבות משמיצות נגדו ונגד בני משפחתו. מנכ"ל האתר כהן אמר לחברו של המורה כי המורה הוא אדם "מפורסם", ומקורב לרבנים ש"ידאגו" לו ל-100 אלף דולר במזומן ואז הנאשם יסיר את הפרסומים. עוד אמר הנאשם לחברו של המורה כי הוא מוכן לקשר אותו עם הנאשם הנוסף, אורי צור, לצורך העברת הכסף, אולם החבר אמר לכהן כי הדבר אינו רלוונטי. בתגובה אמר כהן לחברו של המורה המושמץ: "מה יותר רלוונטי שהוא יישאר ללא עבודה וללא שידוכים לילדים?, ברגע שרואים את הפרסומים האלה עליו הוא לא יוכל לחתן לעולם את כל הילדים שלו אז כדאי להסתדר איתי".

יצוין כי בחלק מהמקרים התנו הנאשמים את הסרת התכנים בכך שהפונה יקנה "עסקת פרסום כוללת", כאשר במקביל ליישומה, יקבל הפונה "הגנה" מפני העלאת תכנים פוגעניים/שליליים לפורום. כהן וצור דאגו כי עניין הסרת התכנים הפוגעניים, לא יעלה על הכתב במסגרת עסקת הפרסום, אלא יובהר בעל פה בלבד ביניהם לבין הפונים אליהם.

ברשימת הקורבנות של הנאשמים נמנים הרב ישאיהו פינטו, ארגון "הידברות" להחזרה בתשובה של הרב זמיר כהן, הרב אליעזר ברלנד העומד בראש קהילת "שובו בנים", חברת הבניה ח.י.ש נופי ישראל, ישיבת בריסק, מנהל תלמוד תורה באשדוד, סוכנות המכוניות "שלמה סיקסט", וקורבנות נוספים.

בנוסף, עברו גיא כהן ושלוש החברות עבירות מס. כהן גם מואשם בהשמטה מהצהרת ההון שלו נכס מקרקעין בשווי של כ- 50,000 דולר, אשר היה רשום על שמו בארצות הברית. עוד מואשם כהן במתן שכר פיקטיבי לאימו, רגינה כהן, בין השנים 2007-2010, בהיקף מצטבר של חצי מיליון שקל.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה