שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קבוצת יזמים הקימה קרן למימון עלויות המשפט ושכ"ט עו"ד בתביעות כספיות

חדשות

קבוצת יזמים הקימה קרן למימון עלויות המשפט ושכ"ט עו"ד בתביעות כספיות  , צילום: צילום: Getty images Israel
קבוצת יזמים הקימה קרן למימון עלויות המשפט ושכ"ט עו"ד בתביעות כספיות
23/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

אזרחים המעוניינים לתבוע יוכלו לפנות בבקשה לסיוע כספי, שתיבחן על ידי ועדת ההשקעות מטעם הקרן, בהתאם לסיכויי הזכייה ולאפשרויות הגבייה לאחר מכן. כספי המימון, לרבות תשלומי שכר הטרחה לעורכי הדין המייצגים, יוחזרו ליזמים רק באותם מקרים שבהם יסתיימו ההליכים בזכייה וסכומי הזכייה ייגבו בפועל

קבוצת יזמים הקימה קרן כספית שמטרתה מתן מימון מלא של כל עלויות המשפט לתובעים שתביעותיהם נמצאו ראויות למימון זה, וכן כיסוי מלא של עלויות שכר טרחת עורכי הדין המטפלים בתביעות אלו. התוצאה היא סיוע כספי לאזרחים המעוניינים לתבוע וגם הבטחת שכרם של עורכי הדין, ללא תלות בקבלת אחוזים מסכום התביעה, שתוצאותיה אינן ידועות ומועד סיום הדיון בה גם כן לוט בערפל. מדובר במנגנון ניהול סיכונים שאינו מקובל בארץ, אך מוכר וידוע במדינות כגון ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי מקימי המיזם, מימוש זכויות משפטיות בישראל הוא עניין יקר ורבים מתקשים לעמוד בעלויות המימון הכרוכות בו, זאת בנוסף לעובדה שבדרך כלל ההליכים המשפטיים אורכים זמן רב ותוצאותיהם אינן מובטחות. אם בתום ההליך הארוך נדחית התביעה, התובע למעשה ניזוק פעמיים – ראשית, בכך שלא זכה, ושנית, בכך שכל עלויות המשפט שבהן נשא ירדו לטמיון והוא אף מחויב לשאת בהוצאות המשפטיות שנגרמו לצד שכנגד. ברוב המכריע של המקרים, את ההליכים המשפטיים לא מנהל התובע בעצמו, אלא באמצעות עורכי דין מטעמו. המצוקה התקציבית של התובעים, או רצונם "לגדר" את סיכוניהם הכספיים, הביאה לעתים קרובות, ובשנים האחרונות יותר ויותר, לכך שעורכי הדין נאלצים לקבל על עצמם טיפול בתביעות על בסיס אחוזים מהצלחה בלבד. כך, אם בתום ההליכים המשפטיים, התביעה שניהלו נדחית על ידי בית המשפט והלקוח לא זוכה לפיצוי, עורכי הדין אינם זוכים לתמורה כלשהי עבור השקעתם.

קבוצת המשקיעים שהקימה את המיזם מעוניינים לקבל מציבור התובעים הפוטנציאליים ומעורכי הדין המטפלים בתביעות פניות למימון ההליכים המשפטיים, שייבחנו על ידי ועדת ההשקעות המקצועית מטעם היזמים. מי שתביעתו תימצא ראויה יוכל ליהנות ממימון מלא של ההליכים, בהתאם לתנאי ההסכם בין היזמים לבין התובעים.

ועדת ההשקעות תקבל רק תביעות כספיות בסכום של 900 אלף שקל ומעלה. בנוסף ייבחנו פרמטרים כגון סיכויי הזכייה בתביעה, משך הזמן המשוער לניהול ההליכים המשפטיים וסיכויי הגבייה במקרים של זכיה.

כספי המימון, לרבות תשלומי שכר הטרחה לעורכי הדין המייצגים, יוחזרו ליזמים רק באותם מקרים שבהם יסתיימו ההליכים בזכייה וסכומי הזכייה ייגבו בפועל. במקרה כזה, יוחזרו ליזמים כל עלויות המימון, ויתרת סכום הזכייה תתחלק בין היזמים לבין התובעים בהתאם למפתח חלוקה שיסוכם מראש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה