שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרה נתניהו תוזמן להעיד מטעם המדינה בתביעת אב הבית לשעבר במעון רה"מ

חדשות

שרה נתניהו תוזמן להעיד מטעם המדינה בתביעת אב הבית לשעבר במעון רה"מ, צילום: בנימין ושרה נתניהו. צילום מסך מתוך כתבה בחדשות ערוץ 2
שרה נתניהו תוזמן להעיד מטעם המדינה בתביעת אב הבית לשעבר במעון רה"מ
24/12/2014, ליאור שדמי שפיצר

ביה"ד לעבודה קיבל את בקשתו של מני נפתלי לזמן לעדות את שרה נתניהו, שעדותה נדרשת לבירור המחלוקת על תנאי העסקתו במעון ראש הממשלה. בקשתו לחשוף חשבוניות עבור מוצרים שנרכשו לצורך אירוח במעון נדחתה, נוכח טענת המדינה כי מדובר בהרחבת חזית אסורה ובפגיעה בפרטיות בני משפחת נתניהו

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו תעיד מטעם המדינה בתביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה לתשלום פיצוי בגין העסקה פוגענית. כך קבעה שופטת בית הדין לעבודה בירושלים דיתה פרוז'ינין במסגרת בקשה לגילוי מסמכים ולמסירת פרטים שהגיש התובע, מני נפתלי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לקראת דיון ההוכחות בתביעה שהגיש נפתלי, שנקבע ל-8 בינואר 2015, הגישו הצדדים בקשות לגילוי מסמכים ולמסירת פרטים, והתובע הגיש גם בקשה לזימון עדים. המדינה ביקשה לקבל לידיה, בין היתר, כל הקלטה, הסרטה או צילום שיש בידי התובע, רשימה של 29 עובדים שעזבו את מעון ראש הממשלה, כפי שטוען התובע, וכן את העתקי תלושי השכר של אשתו של התובע מהמועד שבו סיים את עבודתו במעון ראש הממשלה ועד עתה.

נפתלי, מצדו, ביקש לזמן לעדות את הגב' שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, וכן שני עובדים לשעבר במעון שאינם עובדי מדינה. המדינה טענה כי בידיה מכתבים של עובדים אלה, אך לטענת התובע, מאחר שעובדים אלה סיימו את עבודתם בנסיבות שאינן חיוביות, סביר להניח כי המכתבים נכתבו שלא מרצונם החופשי. עוד טען התובע כי בין הצדדים שנויה מחלוקת ביחס להתנהלות בתוך המעון, ובפרט בנוגע לאופן העסקתו ולהוראות העבודה שניתנו לו על ידי הגב' נתניהו, ולכן עדותה נחוצה לבירור המחלוקת.

השופטת פרוז'ינין קיבלה את הבקשות בחלקן וקבעה כי עדותה של נתניהו נחוצה לבירור טענות התובע וכדי לסייע לבית הדין להגיע לחקר האמת. יחד עם זאת, השופטת קיבלה את בקשת המדינה להעיד את הגב' נתניהו מטעמה, וקבעה כי המדינה תגיש תצהיר עדות ראשית של נתניהו עד ל-5 בינואר 2015.

באשר לשני העובדים לשעבר שביקש התובע לזמן לעדות, קבעה השופטת כי היה עליו לפנות אליהם תחילה בבקשה להגיש תצהירי עדות ראשית, כך גם לגבי עובד נוסף אשר סביר להניח כי זהותו ידועה לתובע, שכן הוא שהה או עבד עמו בבית ראש הממשלה.

עוד ציינה השופטת כי בקשת המדינה להעביר לידיה את רשימת 29 העובדים שעזבו לטענת התובע את מעון ראש הממשלה במהלך תקופת עבודתו היא תמוהה. זאת, שכן יש להניח שבידי המדינה יש רישום של כל העובדים שעבדו בבית ראש הממשלה, אף אם אלה הועסקו באמצעות חברת כוח אדם, והמדינה מודעת לפרטים הנוגעים לסיום העסקתם. השופטת ציינה כי אין בגילוי שמותיהם משום פגיעה בצנעת הפרט, והורתה לתובע להעביר את רשימת העובדים לעיונה של המדינה.

עוד ציינה השופטת כי מקובלת עליה טענת התובע כי אין מקום לחייבו להגיש את תלושי השכר של רעייתו. "המדינה לא הבהירה מדוע מדובר במסמכים רלוונטיים לתביעה. רעייתו של התובע אינה צד לתביעה זו. ככלל, חשיפת תלושי שכר כרוכה בפגיעה בפרטיות, ולא הוצגה לפנינו סיבה כלשהי המצדיקה פגיעה בפרטיותה של רעיית התובע בענייננו", נכתב בהחלטה.

עוד ביקש התובע לגלות כל סרט או צילום שצולם במעון ובו הוא מופיע. לטענתו, במעון מצויות מצלמות אבטחה, ומטעמי אבטחה הצילומים נשמרים בהם לפרק זמן ארוך. משכך, טען התובע, בוודאי מצויים אצל הנתבעת צילומים שמהם ניתן ללמוד על ההתנהלות במעון.

בנוסף, עתר התובע לגילוי חשבוניות עבור מוצרים שנרכשו במרכולים וחשבוניות עבור השף שלום קדוש לצורך אירוח במעון בתקופה הרלוונטית. לטענתו, הנהלים מגדירים מהו הסכום שניתן להוציא עבור הוצאות אישיות. עם זאת, הגב' נתניהו נתנה לו הוראות לחרוג מסכום זה, וכך הוא מצא עצמו נתון בין הפטיש לסדן, כאשר הממונים עליו מחד גיסא, וגב' נתניהו מאידך גיסא מטיחים בו האשמות. המדינה התנגדה לבקשה זו בטענה כי שאלת ההוצאות במעון אינה עומדת לדיון, ולפיכך מדובר בהרחבת חזית אסורה, וכן כי חשיפת החשבוניות מהווה פגיעה בפרטיותם של בני משפחת ראש הממשלה.

השופטת פרוז'ינין קיבלה את טענת המדינה לעניין החשבוניות של מוצרים שנרכשו, וכן דחתה את הבקשה לגלות קלטות וצילומים של התובע, לאור הודעת המדינה כי אין בידיעה צילומים כאלה.

 

סע"ש 38335-03-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים

 

נתניהו משיב לתביעת אב הבית: עובד מאוכזב, שנהג באלימות כלפי עובדים

 

תביעה נוספת נגד שרה נתניהו: מסדרי ניקיון, טרטורים והתפרצויות זעם על העובדים 

 

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:113
קומיט וכל טופס במתנה