שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר דין חסר תקדים: איש העסקים שאנס תינוק נשלח ל-17 שנות מאסר

חדשות

גזר דין חסר תקדים: איש העסקים שאנס תינוק נשלח ל-17 שנות מאסר, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
גזר דין חסר תקדים: איש העסקים שאנס תינוק נשלח ל-17 שנות מאסר
25/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

לאחר שהורשע בביצוע מעשה סדום בבנה בן השנה וחצי של זוגתו, נשלח ניסים חדאד למאסר כמעט מקסימלי. השופטים: העבירות בהן הורשע והנסיבות הקשות בביצוען הן ייחודיות. אין להן אח ורע בתולדות עבירות המין במקומותינו. הפסיקה שהונחה לפנינו כמצביעה על מדיניות הענישה הנוהגת, מוצאת את עצמה, בנסיבות המקרה, כבלתי רלוונטית

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 17 שנות מאסר בפועל על ניסים חדאד, שהורשע בפגיעה מינית בתינוק בן שנה וחצי. בנוסף, נגזרו על חדאד שנתיים מאסר על תנאי, והוא חויב לפצות את אימו של התינוק הנפגע שהיא בת זוגתו לשעבר ב-60 אלף שקל.

הרכב השופטים – שרה דותן, שאול שוחט וד"ר דפנה אבניאלי – קבעו בגזר הדין כי לא ניתן אמנם לקבוע בשלב זה מהן התוצאות הנפשיות לטראומה הבלתי נתפסת שחווה התינוק עקב מעשיו של חדאד, אבל מדובר ב"טלטלה שזעזעה את המשפחה כולה כתוצאה מהפשע החריג בחומרתו".

השופטת דותן אפיינה בגזר הדין כיצד "במעשיו האכזריים פגע הנאשם בערכים של שמירה על כבוד האדם ושלמות גופו, תוך גרימת סבל קשה והחפצתו של הקורבן. חומרתה של פגיעה זו מתעצמת עשרות מונים, לנוכח העובדה שהנפגע היה פעוט בן 11 חודשים, שהנאשם היה אמור לדאוג לשלומו, ובמקום להגן עליו, חדר באכזריות לגופו וגרם לו לחבלות קשות".

השופטים קבעו כי מעשיו של חדאד – אשר כאמור הורשע בעבירה של חדירה לגופו של הקורבן, קטין חסר ישע ובן משפחה (שעונשה המרבי 20 שנות מאסר) ונלוותה לעבירה העיקרית גם חבלה חמורה (שהעונש בצידה 11 שנות מאסר) – נראה שהמעשים ממקמים את העבירה ונסיבותיה במתחם ענישה שהרף העליון שלו הוא העונש המקסימלי הקבוע בחוק.

לכך הוסיף השופט שוחט כי "העבירות בהן הורשע הנאשם והנסיבות הקשות בביצוען הן ייחודיות. אין להן אח ורע בתולדות עבירות המין במקומותינו. גילו של קורבן העבירה והנזקים הגופניים שנגרמו לו והנזקים הנפשיים שעלולים להיגרם לו... צובעים את העבירות באור אפל במיוחד המחייב את קביעת הרף העליון של מתחם הענישה בגובה העונש המקסימלי הקבוע לעבירות אלה בחוק. הפסיקה שהונחה לפנינו כמצביעה על מדיניות הענישה הנוהגת, מוצאת את עצמה, בנסיבות המקרה, כבלתי רלוונטית".

חבלות קשות בחדר הכושר

כפי שסוקר בהרחבה בפורטל חדשות תקדין, איש העסקים ויזם הנדל"ן ניסים חדאד (47) הואשם בכך שבלילה שבין 17.2.12 – 18.2.12 ישנו ש.ה. והפעוט בביתו של חדאד. בבוקר יום 18.2.12 בשעה 10:35 ירד חדאד עם התינוק לחדר הכושר שבקומת המרתף בבניין. בעת שחדאד נותר לבדו עם התינוק, הוא ביצע בו מעשה סדום על ידי כך שאחז בחוזקה בפיו באמצעות כף ידו באופן שלא יוכל לצעוק והחדיר את איבר מינו או חפץ קשיח לפי הטבעת של התינוק.

כתוצאה ממעשים אלה, נגרמו לתינוק חבלות בפי הטבעת, והוא הובא לחדר המיון של בית החולים שניידר בפתח-תקוה כשהוא חבול קשות בפי הטבעת, חבלות שכללו מספר קרעים. בנוסף, נראתה על לחיו השמאלית המטומה. בשל החבלות החמורות נזקק הפעוט לטיפול כירורגי ואושפז בבית החולים במשך שישה ימים.

בתגובתו לכתב האישום הודה חדאד כי בתקופה הרלוונטית היה בן זוגה של ש.ה. הוא גם אישר כי ירד להתאמן בחדר הכושר במועד ובשעה הנטענים ולקח עמו את הפעוט, כדי שאמו תוכל להתארגן ולהתקלח לקראת יציאתם המשותפת למסעדה. חדאד כפר בהאשמה לפיה ביצע בתינוק מעשה סדום, והכחיש את הטענה לפיה כתוצאה ממעשיו נגרמו לפעוט חבלות חמורות.

תגובות

עורכות הדין קלאודיה בילנקה ורוית צלאח-מימון, מפרקליטות מחוז תל אביב, מסרו בתגובה לגזר הדין כי "בתיק זה הפרקליטות טענה לעונש המרבי הקבוע בחוק על עבירה של ביצוע מעשה סדום בקטין (20 שנות מאסר). זאת, לאור החומרה הרבה שבמעשיו של הנאשם ניסים חדאד, אשר הורשע בפגיעה מינית בתינוק בן שנה וחצי בלבד. מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שהגיעו לפתחו של בית המשפט ומכאן גם העונש שהוטל על הנאשם".

ממרכז נוגה בקריה האקדמית אונו, שליוו את המשפחה, נמסר בתגובה כי "כאשר המחוקק קבע את העונש על עבירת מעשה סדום, אפשר להניח שהוא לא העלה בדעתו מקרה של תקיפת פעוט רך בשנים בידי אדם כבן 45. ספק אם גם עונש המקסימום הקבוע בחוק, 20 שנות מאסר, משקף את חומרת המעשה".

את חדאד ייצג בפרשה צוות ההגנה של עורכי הדין יורם שפטל, אלי כהן, עינת גלוסר ורויטל סבאג-שקד.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

חסר תקדים: איש עסקים ביצע מעשה סדום בפעוט בן שנה וחצי של בת זוגתו

 

תפ"ח 52781-02-12

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה