שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: בעלים של צ'יינג' ניהל אתר הימורים שגלגל עשרות מיליוני ש"ח

חדשות

אישום: בעלים של צ'יינג' ניהל אתר הימורים שגלגל עשרות מיליוני ש"ח, צילום: צילום: Roce
אישום: בעלים של צ'יינג' ניהל אתר הימורים שגלגל עשרות מיליוני ש"ח
28/11/2013, עו"ד אורי ישראל פז

אריה אברם נמלט מישראל ב-2008 לאחר ששותפיו להימורים הלא-חוקיים הועמדו לדין, וכעת הוחזר לישראל במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. מואשם בהסכמה על שבשנים 2005-2008 השתמש במשרד שירותי מטבע שבבעלותו כדי להסוות הפעלת אתר אינטרנט לניהול הימורים לא-חוקיים, שהשרת שלו ישב בהולנד, כשסך הרכוש האסור שהפיק ממנו ביחד עם שותפיו היה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

כתב אישום הוגש הבוקר (28.11.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אריה אברם, הנחשד יחד עם עובדיו בניהול אתר הימורים לא-חוקי בשם www.Play2Bet.com. אברם מואשם בעבירות של איסור הגרלות והימורים (ריבוי עבירות), איסור החזקה וניהול (ריבוי עבירות), ניסיון לאיסור הגרלות והימורים ואיסור הלבנת הון (ריבוי עבירות).

בשנת 2008, לאחר שחרורו ממעצר, אברם נמלט מן הארץ, וכעת שב לישראל במסגרת הסדר טיעון שהושג בהסכמה בין הפרקליטות לבין סנגורו, עו"ד ציון אמיר.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד איתי פרוסט, עולה כי בין השנים 2005-2008 אברם, בן ה-47, השתמש במשרד שירותי מטבע שבבעלותו והפעיל יחד עם שותפים אתר לעריכת הימורים לא-חוקיים, אשר סך הרכוש האסור שהפיקו ממנו היה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

עובדיו של אברם קיבלו עבורו את הרכוש האסור והסוו את מקורו באמצעות החזקת מזומן הנחזה ככשר במסגרת פעילות הצ'יינג', הטמעתו במחזור הכספים של הצ'יינג' כ"המרות" כשרות לכאורה, העברות כספים לחשבונות שונים וביצוע תשלום משכורות במזומן מכספי הצ'יינג' לגורמים שונים שנטלו חלק בתפעול ההימורים.

בנוסף, לטענת הפרקליטות ביצעו עובדיו העברות כספים בארץ ולחו"ל במסגרת סגורה של ניהול חשבונאי עצמאי ובעלת קוד הרשאה סודי בתוך אתר ההימורים, תוך הימנעות מחובות דיווח על תנועות הכספים על פי כל דין. "הנאשם ושותפיו עשו בידיעה פעולות ברכוש אסור אשר הוסווה והוסתר בהסתרת פעילות האתר בארץ", נטען בכתב האישום, "בין אם באמצעות החברה ה'מארחת' אתרים ברשת האינטרנט בשם Goodaddy.com.inc ובין אם ביצירת מנגנון אבטחה של מצג שווא המוביל את המתחבר במקום לשרת בארץ לשרת בהולנד – וזאת במטרה להסוות מיקום האתר, ניהולו וארגון ועריכת ההימורים והפעולות ברכוש האסור העולה ממנו בארץ".

עוד טוענת הפרקליטות בכתב האישום נגד אברם כי ביחד עם שותפיו הם "עשו פעולות בסך היקף הרכוש האסור בשווי העולה על חצי מיליון שקל בשלושה חודשים וזאת בידיעה שהוא רכוש אסור, עבור אחרים".

בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו עד תום ההליכים נטען כי מעשיו אלו של אברם "על חומרת היקפם הכלכלי, תחכומו העברייני והתמשכותו לאורך שנים – מעלים עילת מסוכנות", כדברי בית המשפט העליון: "עילת מסוכנות עשויה להתקיים אף בעבירות כלכליות ובעבירות רכוש, זאת כאשר העבירות מבוצעות באורח שיטתי או בהיקף ניכר או תוך התארגנות של כמה עבריינים או תוך שימוש באמצעים מיוחדים ומתוחכמים" (בש"פ 6393/13).

יצוין כי העמדתם לדין של המעורבים האחרים בפרשה כבר הסתיים. הם הורשעו ונידונו לתקופות מאסר שונות: בין מאסר על תנאי ועד שנת מאסר בפועל, וכן הושתו עליהם קנסות כספיים.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:55
קומיט וכל טופס במתנה