שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מחיר הבגידה: יפצה את אשתו ברבע מיליון שקל על שבגד בה ועיבר אחרת

חדשות

מחיר הבגידה: יפצה את אשתו ברבע מיליון שקל על שבגד בה ועיבר אחרת, צילום: רבנות ראשית לישראל, צילום:זיו מאור
מחיר הבגידה: יפצה את אשתו ברבע מיליון שקל על שבגד בה ועיבר אחרת
06/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

בית הדין הרבני הגדול המליץ לבעל לפצות את אשתו ברבע מיליון שקל על שעזב אותה בהיותה עם תינוקת בת שנה וחצי לטובת אישה אחרת שאיתה הוא מתגורר מזה שנתיים וילדה ממנו ילד. דעת המיעוט: "בעל שעזב אישה צעירה שפירנסה אותו לטובת אישה אחרת, אינו ראוי לחמלה, ואם אשתו דיברה אליו בגסות – הוא היה ראוי לכך לפי כל אמת מידה"

פסק דין מעניין ניתן בסוף השבוע בבית הדין הרבני הגדול בירושלים, שהתייחס למחיר הבגידה של בעל באשתו הצעירה. "המדובר בנישואין שהתרוקנו מתוכנם הבין-זוגי כאשר מחוג הזמן המתמשך והלא-פתיר לא משרת טובת אף צד, כולל האישה שנעזבה ללא תוחלת ותקווה לשיקום התא המשפחתי", פסק הדיין הוותיק ציון אלגרבלי. "ויש להניח שהבעל שהיכה שורשים בבגידתו מואס באשת נעוריו, ומשכך על הצדדים להתגרש, ובית הדין האזורי יקבע אחרי הגט גובה הפיצויים והכתובה בשים לב לנסיבות התפרקות המשפחה".

הוא צריך לגור בדירה קטנה שכורה והיא בשמונה חדרים

מדובר בזוג צעיר ועשיר מנתניה, שבשנת 1998 התחתנו בחתונה מפוארת ומנקרת עיניים. החתן חתם לעיני האורחים על כתובה בסך של 180 אלף שקל.

הזוג הצעיר החל לבנות את בית חלומותיו, וילה מפוארת בבניין של שלוש קומות ושמונה חדרים מרווחים בשווי של 4 מיליון שקל. האישה השקיעה בבניית הבית המפואר כחצי מיליון שקל מהזכויות הסוציאליות שצברה לאורך השנים בעבודתה.

עד שבוקר בהיר אחד, כחלוף שנתיים וחצי של נישואיהם הטריים, קם לו הבעל ועזב את אשת נעוריו לטובת אישה אחרת שבה התאהב ואליה עבר להתגורר בדירה קטנה ושכורה. אשת הנעורים מיאנה להשלים עם הבגידה של בעלה, שעזב אותה עם תינוקת בת שנה וחצי, וכצעד מחאתי החליפה את הצילינדר של הבית המפואר ושינתה את קוד האזעקה.

עורכת הדין חנה כהן, המייצגת את הבעל, טענה כי בטכסיסיה הללו של האישה הנבגדת היא מגלה שאין לה כל כוונה אמתית לשלום בית איתו, וכי על הצדדים להתגרש כאן ועכשיו. לדברי עוה"ד כהן, "אנו הוכחנו שמדובר באישה רעה, שהבעל לא יכול לחיות עִמה. הייתה מקללת ומעליבה אותו. אומרת לו אפס ועוד ביטויים שאיני מזכירה אותם מפאת כבוד בית הדין... הוא צריך לגור בדירה קטנה שכורה והיא בשמונה חדרים?!", התרעמה עורכת דינו של הבעל.

עורכת הדין יהודית מייזלס, המייצגת את האישה, טענה מנגד בבית הדין הרבני כי "הוא מנצל את עניין החלפת המנעול כדי לנגח את האישה, והיא הודיע לבית הדין שנאבד המפתח ומשיקולי ביטחון החליפה את המפתח ואני הודעתי לו שיבוא לקחת את המפתח ולא בא. בסופו של יום, נמסר המפתח לבא כוחו. לגבי קוד האזעקה, הקוד אף פעם לא שונה והשמרטפית עצמה הצהירה שהקוד לא הוחלף מעולם".

האישה ביקשה מהדיינים לפסוק עבורה את מלוא סכום כתובתה, ובנוסף לכך לפצות אותה על שבעלה בגד בה ועזב אותה כשהיא צעירה עם תינוקת בת שנה וחצי וביתם המפואר בעיצומה של בנייה מושקעת.

האישה מתבקשת לראות נכוחה את המציאות החדשה

בבית הדין הרבני בנתניה התברר לדיינים שהבעל חי חיי אישות כבר למעלה משנתיים עם הגב' מ' ב' בבית אחד כבעל ואשה לכל דבר ואף נכנסה להיריון ממנו (אפשר שכבר ילדה). לכן בית הדין האזורי קבע כי "אין ספק שאין תקווה יותר לשלום בית בין בני הזוג" וקרא לאישה "לראות נכוחה את המציאות החדשה ולגבש עם בעלה בהקדם הסכם גירושין שיביא לסיום קשר הנישואין ביניהם לטובתה ולטובת הילדים". עם זאת, הדיינים דחו את תביעת הבעל לחייב את אשתו בגט, עד שהצדדים יגיעו להסכם גירושין "בהקדם".

הבעל ערער על ההחלטה לבית הדין הרבני הגדול בירושלים, בערעור שגרם לדיינים לצאת מגדרם. הדיין ציון אלגרבלי פסק, בהסכמת הדיין מסעוד אלחדד, כי "על הצדדים להתגרש, ובית הדין האזורי יקבע אחרי הגט גובה הפיצויים והכתובה בשים לב לנסיבות התפרקות המשפחה".

דעת המיעוט: בגדת באשתך? אינך ראוי לחמלה

ואילו הדיין נחום שמואל גורטלר פסק, בדעת מיעוט, כי יש לדחות את הערעור של הבעל. "צדק בית הדין האזורי שאין לחייב את האישה להתגרש עד שהבעל יתפשר עימה ויפצה אותה", קבע הדיין גורטלר בדברים כדורבנות. "בעל שעזב אישה צעירה שפרנסה אותו לטובת אישה אחרת, אין הוא ראוי לחמלה, ואם אשתו דיברה אליו בגסות – הוא היה ראוי לכך לפי כל אמת מידה. וגם אם החליפה את הצילינדר בדירה שלא יחזור אליה עד שיעזוב את האישה האחרת, אין לראות בכך מרידה או התנהגות חריגה".

הדיין גורטלר הוסיף כי לדעתו, "המדור הספציפי שנפסק לאישה היה ראוי כיוון שאין עליה להיטלטל מהדירה שהיא גרה בה רק מחמת שהבעל נתן עיניו באחרת. האישה זכאית לדור בדירה, עד שתקבל פיצוי ראוי, ועד שהיא תחליט שאין תוחלת ותקווה שבעלה יחזור אליה לשלום בית".

דעת המיעוט הורתה לבית הדין האזורי בנתניה ש"יפסוק לאישה סכום גדול וראוי והגון לכתובתה ולפיצוי לפי נכסי המשפחה, ולאור התנהגותו של הבעל שגרם לאשתו שתתגרש בגיל צעיר ללא מעשה עוול".

בסופו של יום, הדיינים הציעו שהבעל ישלם לאשתו הנבגדת סך של 250 אלף שקל, והסכום יכלול את כתובתה בסך 180 אלף שקל, ופיצוי על שבעלה בגד בה.

 

תיק (רבני גדול) ‏930812/2

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:37
קומיט וכל טופס במתנה