שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה מכירת מניות כלל ביטוח ואי.די.בי קיבלה ארכה להגשת הסדרי חוב

חדשות

אושרה מכירת מניות כלל ביטוח ואי.די.בי קיבלה ארכה להגשת הסדרי חוב, צילום: צילום:משה מילנר, לע"מ
אושרה מכירת מניות כלל ביטוח ואי.די.בי קיבלה ארכה להגשת הסדרי חוב
26/08/2013, עו"ד אנה נודל

אי.די.בי פיתוח תמכור 32% ממניות כלל ביטוח למשקיעים מהונג קונג תמורת 1.472 מיליארד דולר. השופט איתן אורנשטיין נתן ארכה להגשת הסדרי חוב באי.די.בי ודחה בשלב זה את הסדר חלוקה בעין

בית המשפט המחוזי אישר הבוקר (ב') את הסכם מכירת מניות כלל ביטוח לתאגיד JT Capital Management מהונג קונג. על-פי ההסכם אי.די.בי של נוחי דנקנר תמכור 32% ממניות כלל ביטוח תמורת 1.472 מיליארד דולר, לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד דולר. השופט איתן אורנשטיין חייב את אי.די.בי פיתוח לעדכן את בית המשפט על התקדמות במימוש העסקה, לרבות גיבוש הקבוצה הרוכשת, יכולתה הפיננסית ומצב קבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים לעסקה". 

השופט ציין בהחלטתו כי "בית המשפט מצפה כי הרגולטורים בארץ יעשו את שניתן במסגרת הדיון כדי לקדם את הטיפול בבקשות למתן אישורים נדרשים מתוך הבנה לנסיבות העניין".

בית המשפט קיבל את בקשת אי.די.בי אחקות להארכת מועד להגשת הסדרי חוב בחברה וקבע לוח זמנים להגשת הצעות חדשות. בקשת החברה התבססה על הצעה של השקעה בסך כ-826 מיליון שקלים על-ידי חברת אמבלייז.

כזכור, בית המשפט החליט לפני שבוע כי תינתן ארכה סבירה במידה ואמבלייז תעביר 430 מיליון שקלים לחשבון נאמנות ותפקיד ערבות בנקאית בקופת בית המשפט בסך 70 מיליון שקלים. לאחר שהתנאים התמלאו השופט אורנשטיין אישר את הארכה וציין כי "יש ליתן את הדעת גם למאמץ הניכר שהושקע על-ידי חברת אחזקות לגייס סכום של מאות מיליוני שקלים תוך תקופה של ימים ספורים, על מנת לעמוד בתנאים שנקבעו בהחלטה". 

לאור הארכה שניתנה השופט אורנשטיין דחה את בקשת נאמני אג"ח אחזקות לאשר את "הסדר החלוקה בעין". נאמני אג"ח הציעו להמיר את החוב של אי.די.בי להון מניות שיחולק בין הנושים, נוסף לחלוקת הכספים שבקופת החברה. בית המשפט נתן היתר להגיש הצעות להסדרי נושים באי.די.בי אחזקות בנוסף להסדר מטעם מחזיקי אג"ח אחזקות של חלוקה בעין והסדר אלשטיין הנלווה לו.

 

(פר"ק 36681-04-13, פר"ק 11478-06-13) 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:149
קומיט וכל טופס במתנה