שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת "זוג משמים": הלבינו מעל 300 מיליון שקל במכירות זהב בשחור

חדשות

פרשת "זוג משמים": הלבינו מעל 300 מיליון שקל במכירות זהב בשחור, צילום: צילום: Swiss Banker
פרשת "זוג משמים": הלבינו מעל 300 מיליון שקל במכירות זהב בשחור
11/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הסנונית הראשונה של כתבי האישום שהוגשו בפרשה היא נגד חבורה שסייעה להכניס זהב בשחור מהרשות הפלסטינית לתוך ישראל, בכסות חשבונאית פיקטיבית כך שיולבן ויהפוך לזהב הניתן למכירה לגיטימית

סנוניות זהב ראשונות: רשות המסים הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד סמי כוכב, אילן שפק וכפיר מויאל מבת-ים ולבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מנשה רסולי מאשדוד.

מדובר בכתבי אישום בפרשה המכונה "זוג משמיים", שתחילתה בחקירה סמויה שבה התחקו החוקרים אחרי רשת של סוחרי זהב, בלדרים, מפיצי חשבוניות פיקטיביות, חברות כוח אדם, בעלי משרדים נותני שירותי מטבע ויצואני זהב, חלקם מזוהים עם הפעילות הכלכלית בארגוני פשיעה, שחברו על פי החשד ועסקו באופן לא חוקי בסחר בזהב, חלקו גנוב, מתחומי אזור יהודה ושומרון לישראל וממנה לחו"ל, תוך שהם מייצרים תשתית מתוחכמת להעברת הזהב בחשאי, להסתרת הכספים והעסקאות ולהתעלמות מס בהיקף משוער של מאות מיליוני שקלים.

לאחר חקירה שנמשכה שנה נתגלו במשרדי החשודים מיליוני שקלים במזומן ושקי זהב, אותם השליך אחד החשודים מהחלון. בחודש שעבר עצרו שוטרי להב 433 יאל"כ של המשטרה וחוקרי רשות המסים כ-30 חשודים במעורבות ברשת של סחר לא חוקי בזהב, חלקו גנוב מאזור יהודה ושומרון, תוך ביצוע עבירות מס והסתרת עסקאות וכספים. בחיפושים שנערכו בפרשה נתפסו שקים ובהם 200 ק"ג כסף טהור, תכשיטים בתפזורת, ארבעה מיליון שקלים במזומן ו-25 ק"ג זהב טהור, שאותו זרק אחד החשודים מהחלון עם כניסת השוטרים. בנוסף, הוחרמו רכבי יוקרה כמו: BMW ופורשה.

מכתבי האישום נגד שלושת המעורבים המרכזיים בפרשה עולה כי שפק ומויאל מואשמים בכך שבמסגרת תוכנית עבריינית רחבת היקף, קשרו קשר עם כוכב, להכנסת זהב שחור מהרשות הפלשתינאית לתוך ישראל, תוך מתן כסות חשבונאית פיקטיבית, כך שיולבן ויהפוך לזהב הניתן למכירה לגיטימית.

עוד עולה מכתבי האישום כי כוכב, שאינו עובד, רכש זהב ללא תיעוד שמקורו בשטחי הרשות הפלשתינאית, ובמקומות אחרים, כדי למכור אותו בישראל בשחור, ומבלי שיידרש לשלם מס בגין רכישות אלו. כדי לאפשר את הכנסתו של הזהב השחור לשוק המקומי, ולאפשר למויאל ולשפק לקנות אותו ממנו, ולמכור לאחרים, קשרו השלושה קשר והציגו מצג כוזב בדבר התנהלות לגיטימית של הסחר ביניהם, תוך שהם קושרים קשר להוצאה וניכוי של חשבוניות מס פיקטיביות בנסיבות מחמירות.

כתבי האישום מייחסים לכוכב, שפק ומויאל הלבנת הון בסכום של יותר מ-200 מיליון שקלים, התחמקות מתשלום ניכוי מס במקור בסך של 135 מיליון שקלים, סיוע לאחר להתחמק מתשלום מס בסך של 69 מיליון שקלים, וזאת בכך שניכו מס תשומות פיקטיבי בהיקף של יותר מ-300 מיליון שקלים, ובכך שהשתמשו בכל עורמה ותחבולה להשתמטות מתשלום מס בסך של יותר מ-100 מיליון שקלים. כוכב אף מואשם בהשמטת הכנסות בסכום העולה על 300 מיליון שקלים.

חמש החברות בניהולו של המואשם רסולי הן חברות שעוסקות בקרמיקה: מחסני קרמיקה (ריצופים 2002) בע"מ, חברת ג.א קרמיקה בע"מ, חברת הברזל אשדוד (1987), חברת ג.א קרמיקה יבוא שיווק והפצה בע"מ וחברת בלנקו (א.ד.מ) נכסים בע"מ. לפי כתב האישום, בין השנים 2007-2013 ביצע רסולי עבירות של קיזוז והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בחברות בהיקף כולל של מעל 181 מיליון וחצי שקלים, שהמע"מ הגלום בהן הוא בסך של מעל 25 מיליון שקלים.

כתבי האישום הוגשו על ידי עוה"ד אורי שפיגל, ליאת גולדשטיין-שוורץ וליאת בכור מהמחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

סנגוריו של רסולי, עוה"ד גלעד ברון וקובי דהן, מסרו בתגובה לתקדין כי "כתב האישום הגיע למשרדנו לפני זמן קצר ביותר וכעת אנו לומדים את תוכנו ופרטיו לעומק. יובהר כי מדובר באיש עסקים המנהל מזה שנים רבות עסקים לגיטימיים".

 

(ת"פ 21974-07-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה