שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרטנר עיקלה את רכוש הלקוח לשעבר בגלל חוב זעום ותפצה על עוגמת הנפש

חדשות

פרטנר עיקלה את רכוש הלקוח לשעבר בגלל חוב זעום ותפצה על עוגמת הנפש, צילום: לוגו:פרטנר
פרטנר עיקלה את רכוש הלקוח לשעבר בגלל חוב זעום ותפצה על עוגמת הנפש
03/07/2013, עו"ד אנה נודל

משרד עורכי הדין חן-פישר פצח בעיקולים על רכוש הלקוחות הקטנים, למרות ש-10 ימים לפני כן הודיעה להם פרטנר כי החוב בסך 560 שקל סולק לשביעות רצונה

חברת פרטנר תקשורת לפצות לקוחות לשעבר בסך של 10,000 שקלים בשל עגמת נפש, בנוסף לכיסוי הוצאות משפט בסך 1,000 שקלים. כך פסק לאחרונה בית המשפט לתביעות קטנות בקריות.

התובעים התנתקו מחברת הסלולר אורנג' ועברו לחברת סלולר מתחרה. כשנה לאחר מכן הופתעו לקבל לביתם אזהרה מלשכת ההוצאה לפועל, בגין חוב של כ-2,000 שקלים לטובת חברת פרטנר (אורנג'). בהמשך הוטל עיקול על חשבון הבנק הפרטי שלהם וכרטיסי האשראי שלהם בוטלו.

הלקוחות הגיעו להסדר עם חברת פרטנר, לפיו שולמו 560 שקלים, המשקפים את סכום הקרן. חברת הסלולר הסכימה לבטל את דרישתה לתשלום הוצאות הגבייה, מכיוון שמכתבי ההתראה שהוציא אליהם בשמה משרד עורכי הדין חן-פישר ושות' – בטרם פתיחת תיק הוצאה לפועל – נשלחו לכתובת לא נכונה.

אך בכך נראה שלא היה די לחברת אורנג', וכשבועיים לאחר תשלום החוב לפרטנר, הגיעו לביתם של הלקוחות לשעבר מעקלים מההוצאה לפועל שערכו עיקול ברישום וצילמו את תכולת הבית.

הלקוחות המאוכזבים ביקשו מבית המשפט לתביעות קטנות לפסוק לטובתם פיצוי בסך 15 אלף שקל בגין הנזקים שנגרמו להם, ביניהם עוגמת נפש רבה ובושה, שכן לראשונה בחייהם עוקל חשבון הבנק שלהם, בוטלו כרטיסי אשראי וכן בוצע עיקול בביתם – הגם שבשלב זה לא היה עוד כל חוב תלוי ועומד כנגדם.

נציגי פרטנר טענו כי עיקול חשבונות הבנק וביטול כרטיסי האשראי בוצעו כדין, שכן לא הוגשה התנגדות לתביעה לאחר קבלת האזהרה. פרטנר הסבירה כי לאחר תשלום החוב נשלחה על כך הודעה למשרד עורכי הדין חן-פישר ושות' שטיפל בתיק מול ההוצאה לפועל. למרות זאת, משרד עורכי הדין לא טיפל בסגירת התיק בהוצאה לפועל.

השופט יוסי טורס קיבל את התביעה וחייב את פרטנר בפיצוי הגבוה של 10,000 שקלים והוצאות משפט בסך של אלף שקלים. השופט טורס קבע כי נציג משרד עורכי הדין חן-פישר ושות' "לא ידע למסור תשובה מניחה את הדעת מדוע חרף שהמידע הועבר אליו 10 ימים לפני מועד ביצוע העיקול, לא העביר הודעה ללשכת ההוצאה לפועל שהחוב שולם ויש לסגור התיק ולהימנע מביצוע הליכים. כמו כן, לא נמסרו תשובות ביחס לשאלה מדוע נשלחו מכתבי התראה לכתובת בלתי נכונה (בנהריה), היינו לא הכתובת הרשומה במשרד הפנים וזו המצויה בידי הנתבעת (בכרמיאל) ואשר אליה שלחה חשבוניות לתובעים משך שנים".

למרות הרשלנות המקצועית של עורכי הדין בפרשה, התביעה נגד משרד עורכי הדין חן-פישר ושות' נמחקה ללא צו להוצאות על פי הסכמת הצדדים.

 

(ת"ק 38415-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:243
קומיט וכל טופס במתנה