שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרת המשפטים: "נפלה בידינו הזדמנות לבחון האם שוויון הוא סיסמת בחירות"

חדשות

שרת המשפטים: "נפלה בידינו הזדמנות לבחון האם שוויון הוא סיסמת בחירות", צילום: צילום: יוסי זמיר
שרת המשפטים: "נפלה בידינו הזדמנות לבחון האם שוויון הוא סיסמת בחירות"
30/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

ציפי לבני דיברה במושב שרי המשפטים לדורותיהם שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין: "הערכים של מדינת ישראל כדמוקרטיה נמצאים בסכנה"

"לקחתי את תפקיד שרת המשפטים מתוך אמונה ולא מתוך חוסר ברירה. קיים קשר בין שני התפקידים שבאחריותי – שרת המשפטים והאמונה על המשא ומתן – מהבית החוצה ומהבית פנימה. אלו שתי משימות שלובות שאני מחויבת להן לחלוטין". כך אמרה אתמול שרת המשפטים ציפי לבני במושב שרי המשפטים לדורותיהם שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין.

לדברי לבני, "נערכת עבודת הכנה לגבי קיצור תהליכים בבית המשפט, ועמדת הלשכה תישמע בעניין זה. בעניין קיצור ההליכים המשפטיים אני בוחרת באזרח".

עוד אמרה לבני כי בעיניה, חשוב שלשר משפטים שמתמנה תהיה אג'נדה. "יש מאבק סמוי מתחת לפני השטח – האם מקור הסמכות הוא החוק או ההלכה. לכן אין לנו חוקה. מיומי הראשון בכנסת פעלתי לקידום חוקה, ואני מחויבת לקדם ולו את הפרק הראשון של חוקה בישראל".

"הערכים של מדינת ישראל כדמוקרטיה נמצאים בסכנה", הוסיפה לבני. "בניסיון להרכיב חוקה ישנן מילים שלא מקובלות על כל גווני החברה, כדוגמת שוויון, מחשש שבית המשפט יפרש אותן בצורה רחבה מדי. נפלה בידינו הזדמנות לבחון האם שוויון הוא סיסמת בחירות. הבוקר אושר חוק השוויון בנטל, אבל מתברר שלא כולם שווים. יש דברים שאני לא יכולה להסכים להם. אני מצטרפת לקריאה לחרדים לשרת, היא צריכה להיות מופנית לכולם. צריך לבחון את ההחלטה המבדילה בין ישיבה לישיבה ובין כיפה לכיפה. לא ייתכן שבתוך הקבוצה יהיו כאלו שישרתו יותר וכאלו שישרתו פחות. שוויון הוא גם שוויון לנשים. התקדמנו בקביעה שהדרת נשים היא עבירה פלילית, אבל נעצרנו בנשות הכותל".

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי איחל לשרה הצלחה בתפקידה, ואמר כי "לשכת עורכי הדין תעמוד לצדך ויחד נגשים את מטרתנו לחיזוק מערכת המשפט ושמירת שלטון החוק למען ציבור עורכי הדין ולמען הציבור כולו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה