שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משפחות נרצחים יפגינו מחוץ לביהמ"ש: "כל שבוע נסגר תיק רצח בעסקת טיעון"

חדשות

משפחות נרצחים יפגינו מחוץ לביהמ"ש: "כל שבוע נסגר תיק רצח בעסקת טיעון", צילום: צילום: אפרת טובול
משפחות נרצחים יפגינו מחוץ לביהמ"ש: "כל שבוע נסגר תיק רצח בעסקת טיעון"
29/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

המשפחות יפגינו מחר (ה') מול ביהמ"ש בב"ש במחאה על עסקת הטיעון עם אליהו עשור שרצח בדקירות את חברו לפני כשלוש שנים. יו"ר ארגון משפחות נרצחים: "הפרקליטות חוסכת זמן וכסף על חשבון הקורבנות"

משפחות נרצחים יפגינו מחר (ה') מחוץ לכותלי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, במחאה על עסקת הטיעון שנחתמה עם אליהו עשור (21), שרצח בדקירות את חברו דוד חדד ז"ל, בן 18 בלבד במותו, לפני כשלוש שנים באשדוד. גזר דינו של עשור יישמע מחר בשעה 12:30.

על פי עסקת הטיעון שעליה חתמה הפרקליטות, אף שעשור יורשע ברצח, לא ייגזר עליו מאסר עולם אלא 25 שנות מאסר. לדברי יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, "בישראל לאחרונה לא חולף שבוע מבלי שהפרקליטות מקבלת החלטה לחסוך זמן וכסף על חשבון הקורבנות ומשפחותיהם ולסגור תיק רצח בעסקת טיעון. העסקה שנחתמה עם עשור מוכיחה שמדובר במגמה הולכת וגוברת. על עשור לא נגזר מאסר עולם אף שתקף את חדד בסכין ובשוקר חשמלי וכוונתו להמית היתה מובהקת, ואף שלא אובחן כלוקה בהפרעה נפשית כלשהי. זהו מקרה שלא הכרנו בעבר.

"משפטי רצח הם לא מקום ראוי לחסוך בו זמן וכסף, והאופן הציני שבו הם מתנהלים, כאשר שני הצדדים יודעים שאין כוונה לנהל משפט אלא לחתום על עסקה, מערער את אמון הציבור במערכת המשפט וגובה מחיר יקר של כסף ושל חיי אדם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה