שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האסיר התקשר מהכלא ורכש עם כרטיסי אשראי גנובים מוצרים במאות אלפי שקלים

חדשות

האסיר התקשר מהכלא ורכש עם כרטיסי אשראי גנובים מוצרים במאות אלפי שקלים , צילום: כלא
האסיר התקשר מהכלא ורכש עם כרטיסי אשראי גנובים מוצרים במאות אלפי שקלים
06/05/2013, עו"ד לילך דניאל

האסיר הציג עצמו כאיש עסקים ורכש מוצרי חשמל, תיקים, יין, תכשיטים ואביזרים לרכב. בימ"ש גזר עליו 4 שנות מאסר: "העובדה שהעבירות בוצעו בעת שהנאשם ריצה עונש מאסר על עבירות דומות מלמדת כי הוא אינו ירא מאימת החוק"

בית משפט השלום גזר ארבע שנות מאסר בפועל על נאשם שרכש באמצעות כרטיסי אשראי גנובים מוצרים בשווי של מאות אלפי שקלים, בעת שריצה עונש מאסר בגין עבירות דומות. כמו כן, נגזרו על הנאשם מאסרים על תנאי, קנס ופיצוי למתלוננים.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של הונאה בכרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה ונסיון לקבלת דבר במרמה. על פי עובדות כתב האישום, בעת שריצה הנאשם עונש מאסר בבתי הכלא ניצן ומעשיהו, הגיע לידיו כרטיס חיוג וכן מספרים של כרטיסי אשראי גנובים ומספרי זהות תואמים. הוא התקשר לשורה של בתי עסק, הציג עצמו בשם בדוי כאיש עסקים ורכש באמצעות הכרטיסים הגנובים רכוש רב שכלל מוצרי חשמל, תיקים, יין, תכשיטים, אביזרים לרכב ועוד, אך רק במספר מקרים לא צלחה מזימתו בשל עירנות המוכרים.

הנאשם הודיע לבעלי העסקים כי ישלח אדם מטעמו לאסוף את המוצרים שהזמין, ולצורך כך יצר קשר עם חברות הובלה ונהגי מוניות שלהם הורה להעביר את הסחורה לכתובת מסוימת שבה חיכה נציג מטעמו. בית המשפט עמד על כך שבמעשיו פגע הנאשם במידה רבה בערך החברתי שעניינו הגנה על קניינו של אדם, בשים לב לריבוי העבירות והתקופה המשמעותית לאורכה בוצעו. חומרה נוספת מצא בית המשפט בכך שהעבירות בוצעו בעת שהנאשם ריצה עונש מאסר בגין עבירות דומות, עניין המלמד כי הוא אינו ירא מפני אימת החוק.

עוד נתן בית המשפט את דעתו לתכנון שקדם לעבירות, לנזק שנגרם וצפוי היה להיגרם מהן ולמניע לביצוען – שלדעת בית המשפט היה רצונו של הנאשם להשיב חובות הימורים ולא התעשרות. לאור האמור, קבע בית המשפט את מתחם העונש ההולם למכלול העבירות על בין 3 ל-7 שנות מאסר בפועל.

השופט עמירם קובו קבע כי יש לזקוף לחובת הנאשם את עברו הפלילי, המלמד כי קיימת מגמת החמרה בפעולותיו. כמו כן, נלקחו בחשבון שיקולי הרתעת היחיד והרתעת הרבים, כמו גם העובדה שהוא לא הפיק לקח חיובי מהרשעותיו הקודמות והעונשים שנגזרו עליו במסגרתן. נוסף על כך, הנאשם לא עשה מאמצים לתיקון תוצאות העבירה ולא פיצה, אפילו באופן חלקי, את מי מהמתלוננים בפרשה.

לקולא הביא בית המשפט בחשבון את גילו של הנאשם, הפגיעה הצפויה במשפחתו, נטילת האחריות על מעשיו, מאמציו לחזור למוטב ונסיבות חייו הקשות, כפי שעלו מתסקיר שירות המבחן.

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם ארבע שנות מאסר בפועל, מאסרים על תנאי, קנס בגובה 10,000 שקל ופיצוי כספי למתלוננים בסכום כולל של 175 אלף שקל.

 

(ת"פ 8622-07-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה