שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תאונת עבודה? עובד בנק דיסקונט התבקש לספור ידנית מיליארד וחצי שקל והשתגע

חדשות

תאונת עבודה? עובד בנק דיסקונט התבקש לספור ידנית מיליארד וחצי שקל והשתגע, צילום: צילום: עמוס מרון
תאונת עבודה? עובד בנק דיסקונט התבקש לספור ידנית מיליארד וחצי שקל והשתגע
05/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

לטענת העובד, מאז אותו מקרה הוא סובל ממחשבות אובדניות, מהתקפי חרדה ומפרנויות, אשר כתוצאה מהן הוא הפך לשבר כלי ונפלט לצמיתות ממעגל העבודה. ביה"ד לעבודה ידון בתביעתו לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי

עובד סניף בנק דיסקונט מאור יהודה תובע מהמוסד לביטוח לאומי להכיר בהתמוטטות נפשית שעבר במסגרת עבודתו כתאונת עבודה, לאחר שהוטלה עליו משימה לספור מיליארד וחצי שקל שהיו מונחים בכספת הבנק.

לטענת העובד, שיוצג על ידי עו"ד אסף אודיז, הוא הועסק כאחראי על הקופה הראשית, ובמסגרת תפקידו עברו תחת ידיו ובאחריותו סכומי כסף עצומים מידי יום, דבר שגרם לו לתסמינים של לחץ נפשי שהלך והחמיר. עם זאת, הממונים עליו לא התייחסו לתלונותיו על מצוקתו ועל העומס הנפשי שגובה ממנו התפקיד ולא מיהרו לענות לבקשתו לעבור לתפקיד אחר. מאחר שחשש לפיטוריו ושאף לקביעות, נאלץ העובד להמשיך בתפקידו מתוך תקווה כי בשלב מסוים יימצא לו מחליף.

בתביעתו טען העובד כי דרישות העבודה רק עלו, ובאחד הימים הוא מצא עצמו מול כספת גדולה, הגדושה ב-1.5 מיליארד שקל, שעליו הוטלה המשימה לספור אותם. דרישה זו, טען העובד, היתה הקש האחרון. בסוף אותו יום הוא חש לחצים בחזה ובאוזניים והחל לסבול מכאבי ראש, מסחרחורות ומתחושת חרדה. הוא פנה לבית החולים להיבדק והופנה לטיפול פסיכיאטרי.

לטענת העובד, מאז אותו יום הוא לא הצליח לחזור לתפקוד מלא והוא סובל מאז מהתקפי חרדה וממחשבות אובדניות, וכן מאיבוד ריכוז, אפטיות, דיבור לא קוהרנטי, ירידה בתיאבון והפרעות בשינה. נוסף על כך, הוא החל לשמוע קולות שקוראים לו בשמו והתפתחו אצלו מחשבות שווא ופרנויות, שבהן חש כאילו אנשים מדברים עליו, עוקבים אחריו ומנסים לפגוע בו.

ד"ר רקפת רודריגז, מומחית לפסיכיאטריה מטעם התביעה, קבעה בחוות דעתה כי העובד סובל מסכיזופרניה כרונית ומהפרעה כפייתית טורדנית ואין אפשרות לדעת אם המחלות האלו היו פורצות אלמלא עבודתו בבנק והלחץ התמידי שבו היה נתון. על פי אבחנתה של ד"ר רודריגז, האירוע האחרון בבנק הוביל להתפרקות מנגנוני ההתמודדות שלו, להתקפים הפסיכוטיים שעבר ולמחלות הנפשיות שמהן הוא  עתיד לסבול לצמיתות.

"מצעיר נורמטיבי ואב לשני ילדים, הפך העובד לשבר כלי של ממש, הסובל מהתקפים פסיכוטיים ומשורה של הפרעות נפשיות, שבשל התעוררותן הוא לא יוכל לחזור יותר אל מעגל העבודה ולפרנס את עצמו ואת משפחתו", אומר עו"ד אודיז. "רישיון הנהיגה שלו נשלל ממנו וכל תפקודו כאב משפחה וכבן זוג נפגם ללא היכר".

למרות מצבו של העובד, המוסד לביטוח לאומי סירב להכיר באירוע כתאונת עבודה, בטענה שלא הוכח אירוע תאונה שהוביל למחלת הסכיזופרניה. על החלטה זו הוגשה בימים אלה תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב, וכן עתידה להיות מוגשת תביעת נזיקין מקבילה לבית המשפט המחוזי נגד בנק דיסקונט בגין התרשלותם הנטענת בכך שהתעלמו מאותות האזהרה המרובים והיו יכולים לצפות את קריסתו הנפשית. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:137
קומיט וכל טופס במתנה