שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ דוד רותם ייבחר לקדנציה שנייה כיו"ר ועדת החוקה ויפעל לקידום הקודקס האזרחי

חדשות

ח"כ דוד רותם ייבחר לקדנציה שנייה כיו"ר ועדת החוקה ויפעל לקידום הקודקס האזרחי, צילום: צילום: רון פז
ח"כ דוד רותם ייבחר לקדנציה שנייה כיו"ר ועדת החוקה ויפעל לקידום הקודקס האזרחי
17/04/2013, ליאור שדמי שפיצר

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ה-19 תכונס היום לישיבתה הראשונה. על שולחן הוועדה – המשך קידומה של הצעת חוק דיני ממונות, שעתיד לאחד ולהחליף את החוקים העיקריים במשפט האזרחי

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תכונס היום (ד') לישיבתה הראשונה בכנסת ה-19 ותבחר את יושב הראש של הוועדה. על פי ההסכמים הקואליציוניים, ח"כ דוד רותם מסיעת הליכוד-ישראל ביתנו צפוי להיבחר לקדנציה נוספת כיו"ר הוועדה.

ח"כ רותם (64) תושב אפרת, הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית שכיהן שנים רבות כעורך דין וכשופט צבאי במילואים. בעבר כיהן רותם כסגן יו"ר הכנסת והיה חבר בוועדות החוץ והביטחון, הוועדה לביקורת המדינה, ועדת הכנסת וועדות נוספות.

מלבד ח"כ רותם תמנה ועדת החוקה, חוק ומשפט 13 חברים, בהם גם יריב לוין מהליכוד-ביתנו, עדי קול וקארין אלהרר מסיעת יש עתיד, אורית סטרוק ושולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי, אברהם מיכאלי מש"ס, אלעזר שטרן מהתנועה וג'מאל זחאלקה מבל"ד. סיעות העבודה, יהדות התורה וחד"ש טרם שיגרו את נציגיהם לוועדה.

בכוונתו של ח"כ רותם להמשיך ולקדם בכנסת הנוכחית את חקיקת חוק דיני ממונות (הקודקס האזרחי), עבודה שהחלה בכנסת הקודמת. הצעת החוק פרושה על פני כ-1,000 סעיפים ועוסקת בדיני מכר, נזיקין, חוזים ועוד. חוק דיני ממונות עתיד, לכשיאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, לבצע רביזיה כוללת בחוקים רבים, לבטל 17 חוקים קיימים ולהחליף פרקים חשובים מחוקים נוספים שנחקקו בשנות ה-60 וה-70 והחליפו את חוקי המשפט האנגלי והמוסלמי (המג'לה) שנהגו בארץ מקום המדינה.

בכנסת ה-18 אישרה ועדת החוקה 124 חוקים (הצעות חוק פרטיות וממשלתיות), שאושרו במליאת הכנסת ונכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל. עם חוקים אלה נמנים חוק ברית הזוגיות, המאפשר לאזרחים חסרי דת להירשם לנישואים אצל רשם במשרד המשפטים, "חוק התספורות" שחייב מינוי מומחה מטעם בית המשפט במשא ומתן לגיבוש הסדר חוב, חוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם ובו קביעה כי קריאה לחרם על אדם או גורם בשל זיקתו לישראל תהיה עוולה אזרחית, תיקון לפקודת התעבורה המחמיר עם נהגים המעורבים בתאונות פגע וברח ועוד.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה