שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות מבקשת להטיל מאסר דו-ספרתי על אריק קליין, ממציא מדבקת הפלא

חדשות

הפרקליטות מבקשת להטיל מאסר דו-ספרתי על אריק קליין, ממציא מדבקת הפלא, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
הפרקליטות מבקשת להטיל מאסר דו-ספרתי על אריק קליין, ממציא מדבקת הפלא
31/01/2013, עו"ד אנה נודל

קליין הורשע בקבלה במרמה של מיליוני שקלים מאנשי עסקים שהסכימו להשקיע ב"המצאותיו", בהן מדבקה שיכולה לחזות התקפי לב. טיעוני הפרקליטות לעונש: "קליין בחר במקצוע מרמה והונאה כדרך חיים"

הפרקליטות מבקשת להטיל מאסר של מעל 10 שנים על אהרון (אריק) קליין שקיבל במרמה מיליוני שקלים מאנשי עסקים. לפני כשבועיים בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את קליין בשורה של עבירות מרמה. קליין שכנע מספר אנשי עסקים להשקיע ב"המצאות" שלו מיליוני שקלים. בין היתר, טען קליין שהמציא מדבקת פלא שיכולה לחזות התקפי לב, טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס SIM, תוכנה לחיזוי שערי מטבע ומכשיר זיהוי פדופילים באמצעות DNA.

במסגרת הטיעונים לעונש טענו נציגי הפרקליטות כי "קליין בחר במקצוע מרמה והונאה כדרך חיים ובמשך 20 שנה לא בחל בקורבנותיו ומעשיו – לא משנה אם מדובר בקשישים, באנשים קשיי יום או אנשי עסקים ועל כן יש להרחיקו מהחברה".

קליין, יחד עם שותפו ד"ר עמוס בוחניק, הציגו בפני מספר יזמים מצגים כוזבים. השניים טענו בפני המשקיעים שחתמו על הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות לשיווק מוצרים טכנולוגיים חדשניים שהמציאו. בין היתר טענו השניים כי חתמו על חוזה בהיקף של מיליארדי שקלים עם חברת MSI שרכשה כביכול את הזכויות על המדבקה.

לטענת התביעה, קליין זייף מסמכים כדי שיתמכו במצגים הכוזבים שהוצגו. בסך הכול קיבלו השניים במרמה מהמשקיעים כ-10 מיליון שקל. השופט דוד רוזן קבע כי קליין ובוחניק "הציגו בפני חלק מהמתלוננים מצג לפיו החברה קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות עולם, בעלות שם ומוניטין. בסיומו של דיון התחוור כי הנאשמים לא חתמו חוזה אחד מוגמר עם חברה כלשהי בארץ או בחו"ל בקשר למוצרים". 

נציגי המדינה, עוה"ד צחי הבדלי ואסף שביט, ביקשו אתמול (ד') במהלך דיון הטיעונים לעונש להטיל על קליין מאסר ארוך. עוה"ד הבדלי הדגיש כי "אריק קליין בחר במקצוע מרמה והונאה כדרך חיים. במשך 20 שנה האיש לא בוחל בקורבנותיו ומעשיו. האיש בחר בהונאה של מתלוננים, לא משנה אם מדובר בקשישים, באנשים קשיי יום או אנשי עסקים, האיש מאתר את קורבנותיו ומרמה אותם באופן שיטתי בתחכום כדרך חיים. האיש מקצוען בתחום המרמה, והמסר שצריך לצאת מבית המשפט הוא שהאיש לא הפנים את רמת הענישה בשני התיקים שהיו נגדו בסכומים פחותים מהתיק שהורשע".

"יש לי כתם, יש לי עבר אבל לא מדובר במרמה בתחבולה", טען קליין במהלך הדיון. "לא תכננתי מרמה ואני לא רמאי ביסוד שלי. אני מבקש שבית המשפט יבחן ברגישות את הענישה המגיעה לי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה