שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבנק יצר קשר עם הורי הלקוח – האם זו פגיעה בפרטיות?

חדשות

הבנק יצר קשר עם הורי הלקוח – האם זו פגיעה בפרטיות?, צילום: בנק הפועלים
הבנק יצר קשר עם הורי הלקוח – האם זו פגיעה בפרטיות?
25/07/2012, רון פז

לקוח בנק הפועלים שעבר להתגורר בחו"ל טען כי הבנק יצר קשר עם הוריו לגבי חשבונו ובכך פגע בפרטיותו ובמערכת היחסים עם הוריו; התביעה נדחתה

התובע טען, כי בעת שהיה בחו"ל עדכן בנק הפועלים את הוריו בפרטי החשבון שלו והפעיל עליהם לחץ לסגירת יתרת החובה שלו. לטענתו, נאמר להוריו כי אם לא יפעלו לתשלום החוב יוצא נגדו צו מעצר, וכשיגיע לארץ ייעצר. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, דרש התובע פיצוי של 31 אלף שקל בגין פגיעה בפרטיותו, בשמו הטוב ופגיעה קשה במערכת היחסים שלו עם הוריו, בתוספת הוצאות משפט.

מטעם הבנק נטען כי התובע עבר להתגורר בחו"ל מבלי לעדכן את סניף הבנק על מקום המגורים החדש, וזאת בניגוד להתחייבותו עם פתיחת החשבון, כאשר כתובת החשבון נותרה בבית הוריו. לטענת הבנק, לאחר שבשלב כלשהו לא זוכה חשבון התובע בגין משכורת, נשלחו לתובע התראות בדבר הקטנת מסגרת אשראי וחריגה מאשראי, ובין היתר טלפנו עובדי הסניף לבית התובע, וביקשו למסור לו ליצור קשר עם הבנק, אך עובדי הבנק לא מסרו כל מידע להוריו.

נטען, כי אמו של התובע הפקידה 5,730 שקל לכיסוי החוב, לאחר שפנתה מיוזמתה לבנק וביקשה להסדיר את חובו של בנה, ובכך, טען הבנק, התובע עצמו עירב את הוריו בחשבון.

לטענת הבנק, גם אם תוכח פגיעה בפרטיות, עומדות לבנק ההגנות הקבועות בחוק הגנת הפרטיות, וגם אם נגרם נזק, הרי שהתנהגותו ומחדליו של התובע עולים כדי רשלנות תורמת של 100%.

השופטת  אורלי מור-אל דחתה את התביעה לאחר שקבעה כי התובע לא עשה את המינימום הנחוץ ולא זימן את הוריו להעיד, כאשר אי הבאת ההורים לעדות פועלת כנגדו, שכן ללא עדותם כל טענותיו של התובע הן למעשה עדות שמיעה חסרת משקל.

השופטת הוסיפה, כי גם לו הייתה מקבלת את טענות התובע כי פקידי הבנק לא נהגו על פי כללי הסודיות הבנקאית, הרי שחלות על הבנק הגנות חוק הגנת הפרטיות, ומכל מקום לתובע אשם תורם בשיעור של 100% לגבי הנזק שנגרם לו לטענתו, שכן כפי שהוכח התובע נסע לחו"ל מבלי לעדכן את הבנק, גרם ליתרת חובה בחשבונו ולא דאג להסדיר את החוב.

השופטת ציינה, כי התובע אף לא הוכיח כלל את נזקו, והגיש תביעה על סכום מופרך המגיע כדי גבול סמכותו של בית המשפט לתביעות קטנות.

"העובדה שבית המשפט לתביעות קטנות הינו ערכאה נגישה וזולה אינה מצדיקה הגשת תביעות עד גבול סמכותו, כשהתובע מגיע לאולם בית המשפט ומפריך שלל טענות וסיסמאות מבלי להביא שמץ של ראיה להוכחתן", כתבה השופטת. התובע חויב לשלם לבנק הוצאות בסך 300 שקל.

(ת"ק 41919-07-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה