שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לונדון: נדחתה תביעת המיליארדים של גאידמק נגד לבייב

חדשות

לונדון: נדחתה תביעת המיליארדים של גאידמק נגד לבייב, צילום: צילום: אבי דרור
לונדון: נדחתה תביעת המיליארדים של גאידמק נגד לבייב
01/07/2012, עו"ד אנה נודל

גאידמק דרש פיצוי של כ-2 מיליארד דולר על חלקו בחברת יהלומים באנגולה; בית המשפט הגבוה בלונדון קבע כי יש תוקף להסכם הפשרה ביניהם בו ויתרו על תביעות הדדיות

בית המשפט הגבוה בלונדון דחה ביום שישי את תביעתו של ארקדי גאידמק נגד לב לבייב. גאידמק דרש פיצוי כספי בסך כ-2 מיליארד דולר על חלקו לכאורה ברווחיה של חברת היהלומים Ascorp.

החברה, שהוקמה על-ידי לבייב וגאידמק, קיבלה בראשית שנות האלפיים זיכיון בלעדי לייצוא יהלומים מאנגולה. לטענת גאידמק, בעקבות הסכם שהיה בינו לבין לבייב, הוא היה צריך לקבל עמלות ודיבידנדים מרווחי חברת היהלומים. לטענתו, עד שנת 2005 לבייב העביר אליו כ-2-3 מיליון דולר בחודש בעקבות ההסכם, ובסך הכול הוא קיבל 100-150 מיליון דולר.

גאידמק טען כי העתק של החוזה בינו לבין לבייב הופקד בידי הרב הראשי של חב"ד ברוסיה, ברל לזר. הרב זומן לעדות בבית המשפט אך סירב להגיע ומסר הצהרה, בה הוא כתב כי יתכן שהופקדה אצלו מעטפה שנגרסה בטעות. לבייב הכחיש את קיום ההסכם המסדיר את חלוקת הרווחים ביניהם וטען שגאידמק ויתר על זכויותיו בחברה במסגרת הסכם פשרה.

השופט לורד ג'פרי ווס קבע, כי אכן נחתם בין הצדדים הסכם שהינו תקף ומחייב. יחד עם זאת, הצדדים הגיעו להסדר פשרה שנכנס לתוקף ב-6 באוגוסט 2001 ובמסגרתו הם ויתרו על תביעות הדדיות. על כן השופט דחה את התביעה של גאידמק. בפסק דינו כתב השופט ווס בין היתר, כי הוא לא מצא את גאידמק כעד אמין והצביע על הרבה סתירות בגרסתו. המשפט החל בלונדון לפני כחודש והגיע לסיומו ביום שישי האחרון. בעוד מספר ימים תינתן ההחלטה לעניין גובה הוצאות המשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה