שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: צווי הגבלת גישה לאתרי אינטרנט בתחום ההימורים

חדשות

לראשונה: צווי הגבלת גישה לאתרי אינטרנט בתחום ההימורים, צילום: unsplash
לראשונה: צווי הגבלת גישה לאתרי אינטרנט בתחום ההימורים
15/10/2018, עו"ד לילך דניאל

ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב הורה לראשונה על מתן צו להגבלת גישה לשלושה אתרי אינטרנט המפרסמים ומפעילים משחקי הימורים ברשת, המאוחסנים בשרתים מחוץ לישראל. מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה: "בקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה"

בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כוח המשימה להימורים באינטרנט והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, הורה ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב לראשונה על מתן צו להגבלת גישה לשלושה אתרי אינטרנט המפרסמים ומפעילים משחקי הימורים ברשת, המאוחסנים בשרתים מחוץ לישראל.

במסגרת מיקוד מאמץ של משטרת ישראל מול תופעות של פשיעה כלכלית חמורה בתחום ארגון וניהול הימורים, הגורמות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות, פעלו ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחשיפת אתרים המפעילים הימורים על מנת לאפשר את סגירתם.

עתה נעשה שימוש ראשוני בכלי אכיפה נוסף במסגרת לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט. חוק זה נכנס לתוקפו לפני כשנה ומאפשר לפעול להגבלת גישה לאתרי אינטרנט הכוללים פעילות אסורה מחמישה סוגים: ארגון הימורים ומשחקים אסורים, פרסום תכנים פדופיליים, פרסום שירותי זנות, פעילות ארגון טרור וסחר בסמים מסוכנים. בעבר כבר נעשו צעדים לחסימת גישה לעשרות אתרי אינטרנט המפרסמים שירותי זנות ותכנים פדופיליים וכעת, כאמור, הוצאו לראשונה צווים לפי החוק במטרה להגביל גישה לאתרי הימורים באינטרנט.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בסעדים הקיימים על פי חוק זה, וזאת כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן כלפי העברות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העברות. ד"ר ויסמונסקי הסביר כי המשטרה והפרקליטות ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית, ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה