שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תלונה מוצדקת נגד רשם ששרבב התרחשות שגויה לפסק דין

חדשות

תלונה מוצדקת נגד רשם ששרבב התרחשות שגויה לפסק דין, צילום: מכונית צעצוע. צילום: pixabay
תלונה מוצדקת נגד רשם ששרבב התרחשות שגויה לפסק דין
03/06/2018, עו"ד לילך דניאל

במסגרת פסק דין בתיק שעסק בתאונת דרכים ציין רשם בית המשפט כי הצדדים הציגו בפניו את אופן קרות התאונה "באמצעות מכוניות צעצוע", דבר שלא היה. נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר ריבלין: "פסק דין המשרבב התרחשות במשפט שלא הייתה ולא נבראה פוגע באמון בבתי המשפט"

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, מצא מוצדקת תלונה נגד רשם ששרבב עובדה שגויה לפסק דין. כך פורסם היום (א') ע"י משרד המשפטים. לפי התלונה, בפסק דין בתביעה שעניינה תאונת דרכים נרשם, בין יתר נימוקי פסק הדין, כי כל אחד מהצדדים הציג בפני בית המשפט את אופן קרות התאונה "באמצעות מכוניות צעצוע". המתלונן טען בתלונתו כי התאונה כלל לא הוצגה באופן האמור ומאחר ש"הצגה" זו היא ששימשה לביסוס פסק הדין יש לבדוק כיצד הגיע הרשם למסקנתו כאמור בפסק הדין.

בתגובתו לתלונה מסר הרשם, כי עשרות דיונים כדוגמת התיק מושא התלונה מתנהלים לפניו מדי חודש, ונוכח הזמן שחלף אינו זוכר אם במקרה זה נעשה שימוש ב"מכוניות צעצוע", אם כי מהפרוטוקול נדמה שלא נעשה בו שימוש. עוד ציין הרשם כי שימוש בהצגת נסיבות התאונה באמצעות מכוניות צעצוע הוא נוהג רגיל בדיונים מסוג זה, והוא מסייע בידי הצדדים להמחיש את נסיבות התאונה מושא התביעה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד מסר הרשם, כי בשל טעות הגהה צורף המשפט אודות הצגת האירוע באמצעות מכוניות צעצוע לנוסח פסק הדין אך ביטוי זה לא היה חלק משיקוליו בעת מתן פסק הדין, כעולה מנוסח פסק הדין עצמו. פסק הדין ניתן, לדבריו, נוכח עדות המתלונן, אשר על פיה מצא כי יש להעדיף את גרסתו של התובע. מכל מקום, מדובר, לדבריו, בהכרעה שיפוטית שאין מקום לבחון אותה במסגרת הליכי תלונה לנציבות.

בהחלטתו קבע הנציב ריבלין כי מדובר בתלונה מוצדקת. לדבריו, כל בעל דין מצפה, מטבע הדברים ובאופן הגיוני, כי פסק דין בעניינו יהיה מבוסס על החומר שהיה בפני בית המשפט ועל התרשמותו של השופט מן החומר. "פסק דין המשרבב התרחשות במשפט שלא הייתה ולא נבראה פוגע באמון בבתי המשפט", כתב ריבלין, "בין אם בית המשפט במקרה זה לא הסתמך על "מצג המכוניות" ובין אם מקור הטעות בשרבוב קטע לא רלבנטי לפסק הדין, התוצאה היא שהמתלונן מתקשה, ובצדק, להאמין בדיעבד שאין לשרבוב הזה שבמקרה זה יש לו גם ערך ראייתי מובהק שום השפעה על תוצאת פסק הדין, כפי שכתב הרשם בתגובתו. קריאת פסק דין בכללותו מסבירה את הרושם שנוצר בלבו של המתלונן".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה