שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 5 דברים שכל עורך דין חייב לדעת לפני שהוא יוצא לדרך עצמאית

חדשות

5 דברים שכל עורך דין חייב לדעת לפני שהוא יוצא לדרך עצמאית, צילום: עו"ד טל רבי
5 דברים שכל עורך דין חייב לדעת לפני שהוא יוצא לדרך עצמאית
31/08/2017, עו"ד טל רבי

עורכי דין רבים מתלבטים בשאלה מתי הגיע הזמן להפסיק להיות שכירים ולצאת לקריירה עצמאית. טל רבי, עו"ד ויועץ עסקי, מסביר מהם הדברים שכל עורך דין חייב לדעת ולעשות לפני שהוא מקבל על עצמו את ההחלטה המאתגרת

לא אחת, כחלק ממעורבותי כסגן ועדת עורכי דין צעירים בלשכה, פונים אלי עורכי דין בשאלה "כיצד אדע שאני מוכן לצאת לעצמאות?". התשובה שלי בדרך כלל לא משתנה: לדעתי, ברגע שעורך הדין מרגיש שהוא יכול לקחת אחריות על הלקוח ולדאוג לפתרון הבעיה שלו בנאמנות הוא מוכן, ובתור התחלה מספיק אף שזה יהיה לקוח אחד בחודש. מה בכל זאת חשוב לדעת ולעשות לפני שמקבלים את ההחלטה לצאת לדרך עצמאית?

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

1.   השקיעו בלמידה - כששואלים אותי "מה לגבי ניסיון" אני עונה שניסיון בעיני זו בגרות ויצירתיות עסקית. האם כשאדם מתחתן הוא צריך קודם כל לצבור ניסיון עם נשים אחרות? האם כשהוא מביא ילדים לעולם הוא קודם הולך "להתאמן" על הילדים של אחרים? משלמים לנו לפתור בעיות והתפקיד שלנו הוא למצוא את הפתרון הנכון במחיר הנכון ובטווח הזמנים הנכון. כשאני רוצה ללמוד משהו שאיני יודע, אני הולך לספריה ומחפש במאגרים משפטיים, מתקשר לקולגה למקצוע, הולך להשתלמויות או עושה אאוטסורסינג למשרד חיצוני במידת הצורך. כל לקוח מביא איתו אתגרים חדשים ורוב הזמן אני נדרש לחקור, ללמוד ולהכין את עצמי לצורך פתרון הבעיה שלו. אני מקדיש לפחות שעתיים ביום ללמידה נטו.

2.   אסור לנוח על זרי הדפנה! גם אחרי שני תארים, הכשרות והשתלמויות אני נדרש על בסיס יומיומי ללמוד מחדש את המציאות העסקית והאתגרים שהיא מביאה עמה. אני מאמין שנועדנו להיות עצמאיים בדרך כזו או אחרת ועצמאי מרוויח את לחמו רק כאשר הוא עוזר לאחר ועומד בהבטחה שלו.

3.   התחילו מהמעגל הקרוב – למצוא אנשים שאפשר לעזור להם זו אומנות בפני עצמה ולכן אני ממליץ להתחיל מהמעגל הקרוב כגון משפחה, חברים, חברים של חברים, שכנים, עסקים מקומיים ולאט לאט להתרחב ולהגדיל את הטווח. זה כמובן בתנאי שאתם באמת משפרים את איכות החיים של הלקוחות שלכם. זכרו - גם ריצה של 10 קילומטר מתחילה בצעד אחד.

4.   אל תקשיבו לאלה שינסו לשכנע אתכם שאתם לא מתאימים להיות עצמאיים – הרבה פעמים אנשים קרובים יגידו לכם שעצמאות זו עבודה קשה ושהכי טוב זו יציבות תעסוקתית ועבודה בין 8:00-17:00. זכרו, זה לא מתוך רוע אלא מתוך דאגה, אולם חשוב לזכור שעל מנת להיות עצמאי בעולם העסקי אתם נדרשים לא רק להכיר את  עולם המשפט מבחינה מקצועית אלא גם להבין במהות מה זה עסק. שיווק ושירות לקוחות הם עולם שלם!

5.   זכרו את ה"למה" - כל בוקר אתם תצטרכו לקום ולדעת למה מלכתחילה יצאתם לדרך מאתגרת שכזו. ברגע שהחלטתם להתקדם קדימה התרכזו בדרך שלפניכם צעד אחרי צעד. במציאות שלנו כיום העולם צריך אנשים חזקים שיודעים להוביל, לשנות ולעזור וללא ספק יש שם אנשים בחוץ שצריכים את העזרה שלכם. בהצלחה!

הכותב הוא סגן יו"ר ועדת עורכי דין צעירים בלשכת עורכי הדין, עורך דין ויועץ עסקי בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ובוגר ניהול פיננסי באוניברסיטת ת"א. לאתר המשרד: https://www.talrabi.com/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:137
קומיט וכל טופס במתנה