שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט לשעבר דן כהן הוסגר לישראל

חדשות

השופט לשעבר דן כהן הוסגר לישראל, צילום: צילום: Getty images Israel
השופט לשעבר דן כהן הוסגר לישראל
17/03/2013, עו"ד אנה נודל

שופט ביהמ"ש המחוזי לשעבר דן כהן נמלט לפרו לפני כשמונה שנים בעקבות חקירה שניהלה נגדו רשות ניירות ערך. הוא יועמד לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

שלטונות פרו נענו לבקשת ההסגרה שהוגשה נגד השופט לשעבר דן כהן, והוא הגיע הבוקר (א') לישראל. כהן יועמד לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נמלט מישראל בשנת 2005 בעקבות חקירה שניהלה נגדו רשות ניירות ערך.

עד כה נמנעה ממשלת פרו מלהסגיר את כהן לישראל. פרקליטות המדינה הגישה נגדו כתב אישום בשנת 2009. הוא מואשם בכך שקיבל שוחד של מיליוני דולרים תמורת קידום מספר חברות במכרזים של חברת החשמל.

כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל, ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. לפי כתב האישום, הוא קיבל כספי שוחד מהחברות סימנס ורוגוזין שזכו במכרזים גדולים של חברת החשמל.

בין ישראל לבין פרו אין אמנת הסגרה, ופרקליטות המדינה ניהלה הליכים לקידום הסגרתו. בסופו של דבר בית המשפט העליון של פרו קיבל את בקשת ישראל להסגיר את כהן ואולם נשיא פרו הקודם הורה לעכב את ביצוע ההחלטה. כעת, לאחר החלפת השלטון במדינה, הרשויות בפרו החליטו להסגירו בהתאם להחלטת בית המשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה