שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שני קבלני עבודות עפר נאשמים בעבירות מס ובסחיטה באיומים של ראש מועצה

חדשות

שני קבלני עבודות עפר נאשמים בעבירות מס ובסחיטה באיומים של ראש מועצה, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
שני קבלני עבודות עפר נאשמים בעבירות מס ובסחיטה באיומים של ראש מועצה
06/03/2013, עו"ד אנה נודל

האחים ג'קי שבירו מור ואבנר שפיר מואשמים שביצעו עבירות מס בסכום של כ-147 מיליון שקל וסחטו באיומים של ראש מועצת עמק חפר במטרה למנוע מימוש צו הריסה לנכס השייך להם

לבית משפט השלום בתל אביב יפו הוגש אתמול (ג') כתב אישום חמור נגד האחים ג'קי שבירו מור ואבנר שפיר, הנאשמים בסחיטה באיומים ובביצוע עבירות מס בסכום של כ-147 מיליון שקל.

כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד רבקה פיינר ועילית פאלוך מהמחלקה המשפטית של רשות המסים, לאחר חקירה מורכבת שנערכה במשותף על ידי יחידת יהלום – היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ויחידת חקירות מע"מ חיפה ובסיוע משטרת ישראל - יאל"כ.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2007 – 2012 פעלו הנאשמים לביצוע עבירות מס בהיקף ניכר תוך שימוש בחברות שונות הרשומות על שמם ועל שם אנשי קש אחרים.

על פי כתב האישום, הוציאו שבירו ושפיר חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-110 מיליון שקל לפחות מבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בהן. את סכומי המע"מ שגבו מלקוחותיהם, בסך של למעלה מ-15 מיליון שקל ועמלות נוספות, שלשלו הנאשמים לכיסם. כמו כן נטען בכתב האישום, כי בתקופה הרלוונטית ניכו הנאשמים בדוחות למע"מ מס תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות וסתמיות בדוחות למס הכנסה, בסכום כולל של למעלה מ-20 מיליון שקל.

עוד נטען כי הנאשמים הסתירו במחסן הצמוד לדירת מגורים ברמת אביב, שהייתה בבעלות אימם המנוחה, מסמכים של החברות שבאמצעותן פעלו. מבדיקת פנקסי החשבוניות שנמצאו במחסן עלה כי הנאשמים הנפיקו חשבוניות בסכומים המגיעים לסך של כ-350 מיליון שקל, בעוד שבפועל דיווחו לרשות המסים על סכומי עסקאות סתמיים בסכום כולל של כ-50 מיליון שקל בלבד.

נוסף על עבירות המס, מיוחסות לנאשמים עבירות של סחיטה באיומים. בין היתר, נטען כי השניים איימו בפגיעה בגופו של ראש מועצת עמק חפר רני אידן, ופעלו לסחוט אותו במטרה להניעו ממימוש צו הריסה אשר הוצא לנכס המוחזק על ידם במושב בורגתא. השניים התפרצו לישיבת הנהלה במועצה, וג'קי שבירו החל להשתולל ובכלל זה איים על ראש המועצה כי אם יהרוס לו את הנכס "יישפך פה דם".

במקרה אחר, מואשם שבירו בכך שאיים בפגיעה בגופו ובמשפחתו של מפקח בניה במועצה אזורית עמק חפר ופעל לסחוט אותו כדי להניעו לחדול מביצוע פעולות אכיפה כשהוא מעביר לו מסר לפיו "הפעם ויתרנו לך, פעם הבאה תקבל ישר כדור בראש".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה