שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הותר לפרסום שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד – שמואל דכנר ז"ל

חדשות

הותר לפרסום שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד – שמואל דכנר ז"ל, צילום: צילום: Adiel lo
הותר לפרסום שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד – שמואל דכנר ז"ל
06/03/2013, עו"ד אנה נודל

שלוש שנים לאחר שהוטל צו איסור הפרסום, התיר ביהמ"ש המחוזי לפרסם את שמו של עד המדינה, למרות בקשת הפרקליטות לדחות את הפרסום עד לתום השבעה

בית המשפט המחוזי אישר אתמול (ג') לפרסם את שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד. צו איסור הפרסום על שמו הוטל לפני כשלוש שנים, מאז פתיחת החקירה הגלויה בפרשה.

חלק גדול מהאישומים בשלוש הפרשות המרכיבות את כתב האישום מתבסס על עדותו של דכנר, שהיה מתווך במתן השוחד בשלוש הפרשיות.

דכנר, שהתמחה בייזום נדל"ן, שימש כיועצו של הלל צ'רני, הבעלים של מתחם הולילנד. דכנר נקלע לקשיים כלכליים וצבר חובות לשוק האפור. במקביל הוא הסתכסך עם צ'רני והחליט להעיד נגדו בבית המשפט.

מדובר באחד מכתבי האישום הגדולים והחמורים כנגד עובדי ציבור בתולדות המדינה. כתב אישום הוגש לפני כשנה כנגד 13 המעורבים בשלוש פרשיות שחיתות נפרדות, אך כרוכות אחת בשנייה, בעיריית ירושלים ומנהל מקרקעי ישראל. בין הנאשמים היו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ויושב ראש דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר.

הפרקליטות ציינה כי מדובר בכתב האישום המתייחס לעשר שנים של עבירות "קידום פרויקטי נדל"ן שונים בישראל תוך מתן שוחד לעובדי ונבחרי ציבור, בדגש על עבירות שליוו את הליכי התכנון בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל".

בתמורה לעדותו קיבל דכנר מהמדינה קצבה חודשית של כ-11 אלף שקל. כמו כן, לדכנר היה חוב גדול של כמיליון שקלים לרשויות המיסים ובמסגרת ההסכם עמו המדינה ויתרה על החוב, וכמובן נמנעה מלהגיש נגדו כתב אישום על חלקו בפרשות.

הפרקליטות ביקשה לדחות את פרסום שמו של עד המדינה לאחר תום השבעה, "על מנת לאפשר למשפחה זמן להתאבל, התקשורת פונה אליהם בבקשות ודרישות שונות". השופט דוד רוזן דחה את בקשת הפרקליטות והסיר את צו איסור הפרסום באופן מידי.    

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה