שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "בית המשפט אינו חותמת גומי – לא נאשר הסכם פשרה שלא קדמה לו תביעה"

חדשות

"בית המשפט אינו חותמת גומי – לא נאשר הסכם פשרה שלא קדמה לו תביעה", צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
"בית המשפט אינו חותמת גומי – לא נאשר הסכם פשרה שלא קדמה לו תביעה"
24/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

ביה"ד לעבודה דחה בקשה לאשר להסכם פשרה הנוגע לסיום יחסי עבודה מבלי שהוגשה תביעה בין הצדדים. השופט צבי פרנקל: "פרקטיקה זו עלולה להציף את בתי הדין בבקשות שלא לצורך"

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה בקשה שהגישו חברה ואזרח זר למתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה הנוגע לסיום יחסי העבודה ביניהם, מבלי שקדמה לכך תביעה בין הצדדים. השופט פרנקל סירב לדון בהסכם הפשרה, וקבע כי תפקידה וסמכותה של הרשות השופטת להכריע בסכסוכים המובאים בפניה בלבד ולא לאשר הסכמים אוטומטית ללא הפעלת שיקול דעת. "משמעותה של הבקשה היא להפוך את בית הדין 'לחותמת גומי' של הצדדים", כתב השופט בפסק דינו. "פרקטיקה זו עלולה להציף את בתי הדין בבקשות שלא לצורך ולפגוע ביעילותם".

השופט ציין כי פסקי הדין שהציג המבקש שניתנו בבקשות דומות על ידי שופטים אחרים אינם הלכות חייבות או מנחות, גם משום שהם ניתנו ללא כל הנמקה. "פסק דין משמעותו היא מה שפסק השופט בתום דיון", קבע השופט פרנקל.

במקרה זה, ציין השופט, לא הוגש כתב תביעה וממילא לא הובאו בפני בית הדין כל הפרטים כנדרש. בית המשפט נדרש לאשר אוטומטית את ההסכם מבלי לתת את הדעת אם בכלל היו בין הצדדים יחסי עובד ומעביד, ובכך להכיר בעקיפין בקיומם של יחסים כאלה, גם אם לא היו.

 

 

(פ"ה 58273-01-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה