שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לאחר 10 שנות מאסר: אתי אלון פנתה לוועדת השחרורים בבקשה לקצר את עונשה

חדשות

לאחר 10 שנות מאסר: אתי אלון פנתה לוועדת השחרורים בבקשה לקצר את עונשה, צילום: צילום: Getty images Israel
לאחר 10 שנות מאסר: אתי אלון פנתה לוועדת השחרורים בבקשה לקצר את עונשה
06/02/2013, עו"ד אנה נודל

אלון הורשעה בשנת 2003 בגניבת 250 מיליון שקל מבנק המסחר לטובת חובות ההימורים של אחיה. כעת היא מבקשת לקצר בשליש את תקופת מאסרה שנקבעה על 17 שנים בשל התנהגות טובה

אתי אלון שהורשעה בגניבה של 250 מיליון שקל מהבנק למסחר פנתה לוועדת השחרורים בבקשה לקצר בשליש את מאסרה על התנהגות טובה. וועדת השחרורים תדון בבקשתה בעוד כחודש.

אתי אלון הורשעה בשנת 2003 בגניבת 250 מיליון שקל. היא החלה לעבוד בבנק למסחר בשנת 1990 כפקידה וקודמה במהלך השנים לתפקיד סגנית מנהלת מחלקת השקעות. אחיה עופר מקסימוב היה מהמר באופן קבוע ואלון סייעה לו לפרוע את חובותיו בשוק האפור. אלון פתחה בבנק 206 חשבונות פיקטיביים, כאשר סך הלקוחות בבנק עמד על כ-1,300. היא העמידה הלוואות בחשבונות אלה ומשכה את הכספים. בנוסף היא שברה פיקדונות של 202 לקוחות ומשכה את כספם.

ההיקף הגדול של המעילה הביא לקריסתו של בנק המסחר. הבנק נכנס להליך פירוק ובנק ישראל שילם ללקוחות הבנק את פיקדונותיהם. לאחר חקירה מקיפה הוגשו כתבי אישום נגד אתי אלון, אחיה, אביה, אנשי השוק האפור שקיבלו את הכספים שנגנבו, מנהלי הבנק, דירקטורים ורואה חשבון חיצוני. אלון ואביה הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ועשיית שימוש במסמך מזויף.

בנוסף לכך הורשעה אלון בגניבה בידי עובד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, פגיעה ביכולתו של תאגיד לקיים התחייבויותיו, אחסון מידע כוזב והפקת פלטים כוזבים. בית המשפט גזר על אלון 17 שנות מאסר, מתוכם היא ריצתה עד כה 10 שנים. לצד המאסר נגזר עליה קנס של 5 מיליון שקל ושלוש שנות מאסר על תנאי. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה